Sweden-Sri Lanka Business Council

Sri Lanka c/o Eskilstuna

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2019 14:24 CEST

Kom och lyssna på Sri Lankas ambassadör S.S. Ganegama Arachchi, Commercial Secretary Ms Yasoji Gunawardana samt Sweden-Sri Lanka Business Council Generalsekreterare Leif I Ohlson som berättar om de affärsmöjligheter som finns på Sri Lanka.

Sri Lankas fantastiska geografiska läge vid den södra spetsen av Indien är i korsningen av de viktiga handelsvägar som förbinder södra Asien, Fjärran Östern och Stilla havet med Europa och Amerika. Landet har tack vare en relativt väl utbyggd infrastruktur, en marknadsanpassad ekonomi, god utbildningsnivå och ett fördelaktigt geografiskt läge visat sig vara ett intressant alternativ som erbjuder kostnad- och kvalitetsmässiga konkurrensfördelar.

Tisdag 30 april kl: 08:00 - 09:00

Munktell Science Park, Portgatan 3

Pris: Gratis

Läs mer på Munktell Science Park

Kontaktperson SSLBC

Leif I Ohlson, sec.gen@sslbc.se

www.sslbc.se

SSLBC har till ändamål att främja handel, vänskap, förståelse och kunskap mellan Sverige och Sri Lanka genom personliga nätverk och kontakter.

SSLBC skall driva en verksamhet som skapar kontakter med relevanta handelsorganisationer, affärsförmedlare och företag i båda länderna för att så främja affärsutbyte och handel mellan Sverige och Sri Lanka.

SSLBC verkar aktivt för att stödja och informera politiker, myndigheter och media om vad som kan och bör utvecklas för att handel mellan de två länderna skall kunna öka