Best of Sri Lanka in Sweden

Sri Lanka lockar med spännade smaker - följ med på första matresan

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2014 14:35 CEST

Välkommen till Sri Lanka. Ön är känd för sina vackra stränder och sitt kristallklara vatten, men nu vill jag lära dig mer om maten och tillsammans med lokala kockar laga landets specialiteter. Självklart finns det även tid för naturuppleveser, kultur samt shopping. Efter att ha arrangerat några Sri Lanka-aftnar i Stockholm då maten från kryddön har presenterats har jag förstått att det finns ett stort intresse av att lära sig mer. Vad göra? Kom i kontakt med Resia som sade att det går utmärkt att regissera en liten resa på egen hand och att de ställer med all service och formalia i bakgrunden. Jag tog därefter kontakt med det mest välrenommerade reseföretaget, och bad dem ta hand om det praktiska på Sri Lanka efter mina instruktioner. Vad blev resultatet?  ”Stora matresan 12-22 oktober 2014”

Läs mer här

Best of Sri Lanka in Sweden samlar in och sprider information om Sri Lanka som destination och handelspartner, dessutom arrangeras Sri Lanka-aftnar och utställningar då mat, porslin och konst presenteras.