Best of Sri Lanka in Sweden

Sri Lanka Mini Expo 2013 Trade &Culinary Exhibition

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2013 11:16 CET

Den 28 februari - 1 mars bjuder paradisön Sri Lanka in till en Sri Lanka Mini-Expo, Trade & Culinary Exhibition, på ambassaden, Strandvägen 39, i Stockholm. På mässan erbjuds besökarna att se ett urval vad Sri Lanka kan erbjuda inom flera olika områden – såsom textiler, design, mat, juveler, IT och tillverkningsindustri.

Ett antal svenska företag är verksamma på Sri Lanka – ett av dessa Tailor Store (www.tailorstore.com) kommer att i samband med öppningen av mässan den 28 februari kl 14 dela med sig av sina erfarenheter. VD för Tailor Store, Jan Höjman, kommer själv att närvara och berätta om utmaningar och fördelar med att vara verksam på Sri Lanka.

Efter över 25 år av inbördeskrig reser sig Indiska oceanens pärla och det ges nya möjligheter till utökad handel mellan Sverige och Sri Lanka. Sri Lanka Mini-Expo syftar till att ge en smak på vad paradisön kan erbjuda för svenska företag och konsumenter. Sri Lanka är fyllt av varor och tjänster och nu är ett unikt tillfälle att etablera sig eller inleda samarbeten säger Leif I Ohlson från Best of Sri Lanka in Sweden.

På Sri Lanka Mini-Expo ges möjlighet att

·  Träffa svenskar som driver företag på Sri Lanka och/eller handlar med Sri Lanka.

·  Information om lankesiska företag inom flera verksamhetsområden som söker samarbetspartners i Sverige.

·  Lyssna på föredrag om Sri Lankas juveler (fredag 1 mars)

·  Provsmaka mat från Sri Lanka.

·  Möjlighet att föranmäla sig till vårens handelsdelegation till Sri Lanka.

På Sri Lanka-Mini Expo samlas utställare inom IT, livsmedel, design, porslin, turism

Sri Lanka Mini-Expo är öppen torsdag 14-20, fredag 10-14, Strandvägen 39, Stockholm.

Mini-Expo är kostnadsfri men föranmälan av deltagande är nödvändig till ambassaden

Mr Lakshmendra Dissanayke, Commercial Secretary, Sri Lankas Ambassad, comsec@stockholm.embassy.gov.lk

För mer information kontakta:

Leif I Ohlson, Best of Sri Lanka in Sweden, 070-5172812.

Best of Sri Lanka in Sweden samlar in och sprider information om Sri Lanka som destination och handelspartner, dessutom arrangeras Sri Lanka-aftnar och utställningar då mat, porslin och konst presenteras.