Best of Sri Lanka in Sweden

Sri Lanka möjligheternas ö - följ med på studieresa

Pressmeddelande   •   Jan 02, 2020 23:03 CET

Vi ser bara möjligheter på Sri Lanka, som är ett land i enorm tillväxt och utveckling. Vi förmedlar kontakterna!

Med mycket konkurrenskraftiga priser, välutbildad personal och kvalitetssäkrade leveranser är Sri Lanka en dold juvel inom IT.

Sri Lanka välkomnar alla kunder oavsett storlek. Vi kan garantera du blir en betydligt mer prioriterad kund jämfört med grannen Indien. Det är viktigt att framhålla att även mindre projekt tas emot och små offshoreteam kan byggas upp.

På Sri Lanka stannar personalen kvar i större utsträckning jämfört med andra länder.

Möjligen är Sri Lanka en dold juvel för många i Norden, men det finns goda exempel på svenska företag som har mångåriga samarbeten t ex IFS och Cambio Healthcare.

Tidskillnaden är endast 3,5h(sommar) /4,5h(vintertid) och utgör inget hinder – snarare en fördel med en lagom överlappning. Dessutom är dina blivande samarbetspartners flexibla och kan omfördela arbetstid enligt kundens önskemål.

Med de effektiva och bekväma flygförbindelserna från Norden till huvudstaden Colombo kan affärsresenären snabbt vara på plats för några dagars besök. Även om vi rekommenderar att resan förlängs efter ”tjänsten slut” med en dag eller två på t ex sydkusten.

Denna dolda juvel inom IT-branschen är inte bara bättre och billigare än många konkurrenter – det är även behagligare.

Under januari och februari besöker vi Colombo i syfte att presentera noggrant utvald IT-företag. Sakkunnig ledning gör att fokus är på att finna lämplig samarbetspartner för de besökande företagen.

Resorna lämpar sig speciellt för företag, som har svårt att finna IT-utvecklare samt behöver se över kostnaderna för sin IT-utveckling.

Kontakta Leif I Ohlson - leif.ohlson@bestofsrilanka.se

www.bestofsrilanka.se

Best of Sri Lanka in Sweden samlar in och sprider information om Sri Lanka som destination och handelspartner, En viktig del av arbetet är att introducera lankesiska IT-bolag till den svenska marknaden. Några av Sveriges främsta företag har valt Sri Lanka för att kunna växa och samtidigt spara kostnader.