Brevo AB

SSF Stöldskyddsföreningen väljer Brevo för modern och miljövänlig kommunikation

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 08:30 CET

SSF Stöldskyddsföreningen inleder samarbete med Brevo för ett modernt och miljövänligt alternativ till brev per post. Dessutom förbättras kommunikationen med kunderna.

–      Genom att använda Brevo kan vi kommunicera med våra kunder på ett modernt och miljövänligt sätt, jämfört med traditionell post, säger Lotta Mauritzson, chef Kundservice på SSF Stöldskyddsföreningen.

–      Vi räknar med att kommunikationen med våra kunder blir effektivare och snabbare, samtidigt som Brevo ger möjlighet till ökad interaktivitet, säger Lotta Mauritzson.

SSF Stöldskyddsföreningen kommer att börja kommunicera via Brevo i december.

–      Vi är glada att en organisation som SSF Stöldskyddsföreningen, med sina högt ställda krav på säker samt tids- och kostnadseffektiv kommunikation, väljer att använda Brevo, säger Björn Junge, grundare av och marknadschef för Brevo.

Brevo gick i drift den 16 mars i år. Brevo är fristående från alla postoperatörer och samarbetar med de flesta ledande utdataföretagen i Sverige. Redan idag har över 100 000 privatpersoner aktiverat en egen Brevo. Brevo räknar med att en miljon svenskar kommer att ha en egen Brevo om cirka ett år.

–      Postmarknaden avregleras i hela Europa och privata alternativ växer fram, säger Björn Junge. Allt fler personer är uppkopplade och digitala kanaler blir både vanligare och ett självklart val för alla typer av kommunikation.

Till andra anslutna företag som är avsändare i Brevo hör FOREX Bank, UC, Skandia och Haparanda kommun och till återförsäljarna hör bland annat EDB, Idata och Parajett med flera.

För mer information vänligen kontakta:
Björn Junge, marknadschef och grundare Brevo
Telefon: 070 - 575 34 51
E-post: bjorn.junge@brevo.se

Lotta Mauritzson, chef Kundservice SSF Stöldskyddsföreningen
Telefon: 08-783 74 56, Mobil: 0709-81 65 72
E-post: lotta.mauritzson@stoldskyddsforeningen.se

Brevo är en webbtjänst som ger alla svenska medborgare över 15 år tillgång till en säker och gratis digital brevlåda på Internet. För mottagarna går Brevo lätt att komma åt, oavsett var i världen man befinner sig. All post samlas i ett personligt e-arkiv på nätet. Företag, myndigheter och organisationer kan därmed på ett enkelt, säkert och miljövänligt sätt skicka brev digitalt till privatpersoner. Avsändarna sparar portokostnader, kundkommunikationen förbättras, transporterna blir färre och pappersanvändningen minskas, jämfört med vanlig papperspost.  Brevo är en oberoende aktör och har kontor i Stockholm. Läs mer på http://avsandare.brevo.se

Svenska Stöldskyddsföreningen, SSF, har arbetat med säkerhetsfrågor sedan 1934 och har byggt upp en unik erfarenhet och kompetens inom säkerhetsområdet. Vår vision – att skapa ett tryggare samhälle – är ett fundament för vår verksamhet. SSF verkar genom brottsförebyggande arbete, informationsspridning och opinionsbildning. Verksamheten är unik i sitt slag, både genom sin bredd inom säkerhetsområdet och genom sitt oberoende. Läs mer på www.ssf.se