SSQ Award

SSQ inleder samarbete med Affärsresenären

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2015 14:00 CET

Samarbetet innebär att vi tillsammans kommer att kunna utse de hotell- och konferensanläggningar som anses vara bäst ur gästperspektiv under 2016.

SSQ Award, Scandinavian Service and Quality Award startade 2002 och ackrediterades 2010 av Hotrec enligt European Hospitality Quality scheme. SSQ Award har tidigare delat ut utmärkelser bland hotell och konferensanläggningar som själva anmält sig för att bli utvärderade i omfattande kvalitetsundersökningar. Under 2016 förändras SSQ Award och utmärkelsen kommer istället att baseras på gästernas omdömen om anläggningarna via internet samt anonyma gästkontakter.

Tidningen Affärsresenären har nominerat 30 anläggningar i Sverige som SSQ kommer att följa under hela 2016 utan att anläggningarna behöver anmäla sig själva. SSQ kommer med hjälp av Review Pro att mäta vad som skrivs på de 160+ största ratingsiterna, däribland TripAdvisor, Booking.com, Expedia etc. SSQ kommer också att testa gästbemötandet på anläggningarna genom mystery shopping via telefon och e-post samt utvärdera anläggningarnas hemsidor.

SSQ Award startade 2002 och är ett kvalitetsutvecklingsprogram för hotell- och konferensbranschen, ackrediterat av HOTREC enligt European Hospitality Quality. www.ssq-award.com

Affärsresenären är väletablerad som affärsresenärernas egen facktidning. Tidningen tar upp frågor som är viktiga för alla som reser i jobbet – det som underlättar, ekonomiserar och ger en extra krydda i affärsresandet. Tidningen har funnits sedan 1988. Tidningen ges ut av förlaget La Prensa AB, som även ger ut Kick Off. www.laprensa.se