St George

St George förvärvar Sequre at Home AB

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2009 12:21 CET

St George (www.stgeorge.se) har idag förvärvat Sequre at Home AB (www.sequreathome.se), ett av Sveriges ledande företag inom hemsäkerhet.

Vårt mål är att bli det ledande säkerhetsföretaget i Norden, förvärvet av Sequre at Home stärker vår position inom direktförsäljning och blir ett utmärkt komplement till vår existerande verksamhet inom butikshandel och e-handel, säger Marc Schäfer, tf VD för St George Holding AB, moderbolag i St Georgegruppen.

Sequre at Home som fram till 2007 var en del av ASSA ABLOY, då under namnet Assa Säkra Hem har under åren skaffat sig 10 000-tals nöjda kunder och har ett komplett produktprogram för att förebygga inbrott, stöld och brandskador i hemmet.

I samband med förvärvet kommer Stefan Börjesson att lämna sin position som VD för St George Holding AB, för att helt fokusera på att bygga upp St George Secure at Home, som blir det nya verksamhetsnamnet.

Förvärvet av Sequre at Home kommer att ge oss bättre möjlighet att hjälpa kunder i hela landet att skaffa sig ett fullgott skydd för sina hem och sina familjer. Vi kommer att arbeta hårt på att etablera St George Secure at Home på ett flertal orter under 2010. Våra kunder kommer då att få möjlighet att få en säkerhetsbesiktning genomförd i hemmet, ett fullgott skydd professionellt installerat samt möjlighet att komplettera detta skydd med produkter från våra butiker eller vår webshop, säger Stefan Börjesson.

Förvärvet kommer att bidra positivt till kassafödet från start.

För mer information vänligen kontakta:
Bengt Jönsson, Styrelseordförande. Tel: 08 518 000 21
Marc Schäfer, tf VD. Tel: 08 705 00 02

Om St George
St George (www.stgeorge.se) är ett expansivt säkerhetsföretag som riktar sig till privatpersoner, bostadsägare och småföretag med ambitionen att kunna erbjuda sina kunder kompletta och effektiva säkerhetslösningar som resulterar i en tryggare vardag. St George erbjuder kompetent rådgivning, professionell installation och service samt ett brett produktsortiment som omfattar över 1 000 säkerhetsprodukter inom de mest relevanta säkerhetsområden såsom lås, larm, kassaskåp, brandskydd, barnsäkerhet, första hjälpen, bilsäkerhet, båtsäkerhet, resesäkerhet med mera.

St George gruppen består av fyra sammanhängande verksamhetsområden. St George Stores driver ett antal fysiska säkerhetsbutiker, St George E-Commerce ansvarar för ett antal webbaserade säkerhetsbutiker, St George Home genomför säkerhetsbesiktningar av bostäder och företag och St George Products utvecklar egna säkerhetsprodukter.

St George innehar samtliga nödvändiga certifikat, licenser och behörigheter och är medlem i alla relevanta branschorganisationer. St George samarbetar bland annat med Polisen, försäkringskoncernen If och Sjöassistans.