St George

St George nominerad som 'Årets e-handel' i Retail Awards 2010

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2010 10:24 CET

Svensk Handel och Dagens Handel arrangerar Retail Awards för att uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln, att öka fokus på handelsföretagen och deras leverantörer samt lyfta fram handeln som en framtidsbransch. Retail Awards är ett årligt återkommande arrangemang, där de främsta aktörerna inom handeln uppmärksammas. Under Retail Awards 2010 kommer prestigefyllda branschpriser att delas ut i 13 kategorier.

Vinnaren av priset Årets e-handel ska visa på framgångsrik, säker och kundvänlig handel via Internet eller andra elektroniska kanaler. Priset har instiftats för att främja nytänkande och professionalism för den växande trenden med distanshandel via internet.

Juryns motivering för St Georges nominering lyder som följande: "För att de med hjälp av modern teknik och aktiv kommunikation med kunderna har förvandlat en i grunden tråkig produkt som säkerhet till en spännande shoppingupplevelse. St George ger säker handel en ny innebörd."

- Vi är naturligtvis väldig stolta över att bli nominerade till en såpass prestigefylld utmärkelse. Vi har de senaste två åren haft ett stort fokus på att utveckla vår e-handelsverksamhet - konceptuellt, funktionellt, grafiskt, redaktionellt och tekniskt - och att vi i år blev nominerade till Årets e-handel ser vi som ett kvitto på att vi har gjort någonting rätt, kommenterar Marc Schäfer, vd för St George, nomineringen.

Vinnarna koras vid den stora Handelsgalan den 10 mars 2010 i Blå Hallen i Stadshuset i Stockholm.

För mer information, besök St George på www.stgeorge.se eller kontakta

Marc Schäfer
vd, St George
08-705 00 02

St George är ett expansivt säkerhetsföretag som riktar sig till privatpersoner, bostadsägare och småföretag med ambitionen att kunna erbjuda sina kunder kompletta och effektiva säkerhetslösningar som resulterar i en tryggare vardag. St George erbjuder kompetent rådgivning, professionell installation och service samt ett brett sortiment som omfattar över 1 000 högkvalitativa säkerhetsprodukter inom samtliga relevanta säkerhetsområden såsom inbrottsskydd (lås, larm, kassaskåp), stöldskydd, brandskydd, barnsäkerhet, första hjälpen, bilsäkerhet, båtsäkerhet, djursäkerhet och resesäkerhet.

www.stgeorge.se