St. Hippolyt Sverige AB

St. Hippolyt sponsrar Per-Arne Persson/Stall Pases

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 07:41 CEST

St. Hippolyt sponsrar varje år några ryttare/kuskar/uppfödare och i år har vi valt att sponsra Per-Arne Persson/Stall Pases, en av Sveriges främsta inom amatör trav! Vi håller naturligtvis tummarna för Per-Arne Persson/Stall Pases under alla tävlingarna.

Per-Arne Persson/Stall Pases har använt St. Hippolyt hästfoder i många år.

Foderrådgivning Fodret, som är baserat på krydd- och läkeörter, vänder sig till alla kategorier av hästar – från sällskapsponnyn till tävlingshästar på elitnivå. Korrekt användning av de olika fodersorterna, rådgivning om och sammansättning av en optimal fodring till varje häst är en central del av den service, St. Hippolyt erbjuder sina kunder. St Hippolyt Danmark A/S och St. Hippolyt Sverige A...B erbjuder kostnadsfri foderrådgivning, där företagets foderkonsulenter – veterinärer och agronomer – ger vägledning och kunnig hjälp vid konkreta problem. Om du har frågor om din häst eller är tveksam på vilket foder du ska använda, är du mycket välkommen att kontakta oss. Otaliga problem kan förebyggas eller avhjälpas, om fodringen tillrättaläggs efter hästens behov. Här kan vår veterinärtjänst vara en värdefull hjälp. Vi samarbetar med både danska och utländska forskningsinstitut, och vår rådgivning är därför alltid baserad på den senaste forskningen om hästfoder.