St. Hippolyt Sverige AB

St. Hippolyt sponsrar "Roping Malin" Andersson

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 20:33 CEST

St. Hippolyt sponsrar varje år några ryttare/kuskar/uppfödare och i år har vi valt att sponsra Malin Andersson, ni kan följa hennes blogg och se hur det går för henne på tävlingarna i sommar. Malin befinner sig just nu på High Chaparral och förbereder sig och hästen inför veckans tävlingar. Vi håller naturligtvis tummarna för Malin.

Malin har använt St. Hippolyt hästfoder i många år.

Foderrådgivning Fodret, som är baserat på krydd- och läkeörter, vänder sig till alla kategorier av hästar – från sällskapsponnyn till tävlingshästar på elitnivå. Korrekt användning av de olika fodersorterna, rådgivning om och sammansättning av en optimal fodring till varje häst är en central del av den service, St. Hippolyt erbjuder sina kunder. St Hippolyt Danmark A/S och St. Hippolyt Sverige A...B erbjuder kostnadsfri foderrådgivning, där företagets foderkonsulenter – veterinärer och agronomer – ger vägledning och kunnig hjälp vid konkreta problem. Om du har frågor om din häst eller är tveksam på vilket foder du ska använda, är du mycket välkommen att kontakta oss. Otaliga problem kan förebyggas eller avhjälpas, om fodringen tillrättaläggs efter hästens behov. Här kan vår veterinärtjänst vara en värdefull hjälp. Vi samarbetar med både danska och utländska forskningsinstitut, och vår rådgivning är därför alltid baserad på den senaste forskningen om hästfoder.