Fackförbundet ST

ST reagerar mot landshövdingen i Jämtlands län: Osmakligt att hänga ut underordnad

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2005 13:26 CEST

Fackförbundet ST reagerar kraftigt mot att landshövdingen i Jämtlands län, Maggi Mikaelsson, skyller ifrån sig på en enskild handläggare på länsttyrelsen i fråga om den snabbt utökade älgkvoten på en älgjakt med SCA, en händelse som för övrigt ska granskas av överåklagaren.

- Som högsta chef för en statlig myndighet borde Maggi Mikaelsson förstå bättre än att hänga ut enskilda anställda i media, säger Fackförbundet STs ordförande Annette Carnhede.

- Det är alltid lika upprörande och osmakligt när en överordnad hänger ut underordnad personal för att slippa undan det egna ansvaret – oavsett om det är en landshövding, verkställande direktör eller facklig förbundsordförande, konstaterar Annette Carnhede.

För mer information, välkommen att kontakta:
- Annette Carnhede, förbundsordförande, tel 070 641 12 15
(Lena Gennemark Edsbäcker, pressekreterare, tel 070 314 52 73)

OBS! förbundets namnbyte till Fackförbundet ST!

ST – fackförbundet för oss som valt att arbeta på statens och medborgarnas uppdrag. ST har ca 100 000 medlemmar inom statliga myndigheter, verk, bolag och statsunderstödda stiftelser. Vi har också medlemmar som arbetar i privata företag. Den 13 november 2003 bytte förbundet namn till Fackförbundet ST. Prenumerera på STs pressmeddelanden! Anmäl dig under "Press" på www.st.org