Minerva CLP

STA+R – Framtiden inom Corporate learning

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2012 14:06 CET

Minerva CLP:s analytiska verktyg STA+R förbättrar effektivitet och påverkan på företagens verksamheten. - Detta är framtiden inom Corporate learning, säger Christer Sandin, försäljningschef på Minerva CLP.

STA+R är Minerva CLP: s analytiska verktyg för att hjälpa sina kunder att effektivisera sina resurser i utbildningen funktion för att lägga ännu mer värde till organisationen. - Med detta verktyg granskar vi och jämför organisationers utbildningsprogram med program i lärande organisationer som håller världsklass, säger Christer Sandin, försäljningschef på Minerva CLP.

- Baserat på vår erfarenhet, akademisk forskning och vår egen TMI-undersökning (Training Management Indicator) av företagens utbildningsavdelningar, får våra kunder faktabaserade rekommendationer som gör det möjligt för dem att vidta rätt åtgärder för att eliminera ineffektivitet, maximera resurser och förbättra inlärningens effektivitet. Analysverktyget  STA+R är avsedd för ledare som vill hitta förbättringsområden och få tillgång till extern best practise. Minerva CLP hjälper dem att motivera deras behov av förändring.

- Vi ger våra kunder specifika, fokuserade, beprövade rekommendationer om hur de kan förbättra kostnadseffektiviteten, förenkla administrationen och uppnå mätbara resultat för företagen.

Några av de utmaningar som Training Managers ser enligt TMI 2012 är minskad budget och en ökad efterfrågan på utbildning, ineffektiv eLearning och dålig kvalitet på blended learning och utbildningskurser som levereras idag. Detta innebär att ledarna måste förbättra affärsnyttan av sina träningsinsatser.

- STA+R verktyget hjälper våra kunder att motivera sina behov av förändring, att få rätt resurser för utbildning för att få det bästa resultatet för hela organisationen. Vi är en one-stop-shop partner för företag som vill effektivisera sin utbildningsfunktion.

För mer information: www.minervaclp.com

christer.sandin@minervaclp.com

About Minerva CLP
Minerva CLP develops effective training and learning solutions for professionals in international groups. In collaboration with customers, cost-effective training is carried out that provides lasting change which can be measured in the customer's business results. The courses are regularly used by over 1200 000 people worldwide and courses have been translated into 25 languages. The company was founded in August 2000, right from the start it made the company to Scandinavia's largest specialized e-learning company. The company is selected as the preferred supplier of e-learning for four out of five of the largest companies in Sweden. The company has offices in Stockholm, Gothenburg, New Delhi (India) and Sussex (NJ, USA). Learn more at: www.minervaclp.com