City Art Gym

Stålet som biter på ohälsan

Pressmeddelande   •   Dec 30, 2013 13:33 CET

Stockholm, Kansas City, Santiago de Chile...City Art Gym  AB - företaget bakom skulpturen som är ett utegym - har fått ett gott slut och har ett lovande 2014 framför sig. Att träna ute blir mer och mer inne världen över och sakta men säkert sprider det sig bland stadsplanerare, landskapsarkitekter och byggherrar att det finns ett utegym som höjer platsens estetiska värde istället för tvärtom.

City Art Gym har nu en vacker, ny placering i Sickla strand, och en färsk beställning till ett bostadsområde i Skärholmen. Intresse finns från Rosengård i Malmö, 15 gym till Santiago de Chile, en takterrass på amerikanska västkusten och ett torg i en äldre stadsdel i Kansas City.

Gymmet är världsunikt eftersom det är en skulptur i rostfritt stål - inga maskiner eller trästockar. Det kan placeras mitt i en stad, i en park, bostadsområde, skolgård eller strand.

City Art Gym är skapat av hälso- och miljöprofilen Catarina Rolfsdotter-Jansson. Det tillverkas i Sverige och är designat för att kunna användas av såväl elitidrottare, som seniorer, barn och personer med funktionsnedsättningar.

www.cityartgym.se

Med City Art Gym smyckar du en plats och visar samtidigt omtanke om dina medmänniskors hälsa.