StableTable Scandinavia AB

StableTable vipp-fria bord i Windsor

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2011 16:04 CET

Ett stenkast från Windsor Castle, inhyst i den före detta biljetthallen i den anrika stationsbyggnaden Royal Windsor Station ligger Cinnamon Café. I veckan fick de nya bord från StableTable® och ägaren och personalen kunde nöjda konstatera att det tog mindre än en timme att få de nya borden på plats!

”Först provade vi med trebenta bordsstativ, men då tippade borden. Sedan köpte vi fyrbensstativ i aluminium, men de knäcktes och fick lagas med silvertejp. Nu har vi StableTable® stativ och borden står hur bra som helst på det ojämna underlaget!”, säger Ian Jones, ägare till Cinnamon Café.

Sedan ett par månader lanseras StableTable® på den engelska marknaden.

”Vi expanderar och fortsätter att växa utanför Skandinavien”, berättar Lena Henningsson som är en av entreprenörerna bakom StableTable Scandinavia AB.

Företaget grundades för knappt tre år sedan. Sedan dess har det gått fort. Försäljningen i de Skandinaviska länderna påbörjades så snart bolaget bildats och har i år nästan trefaldigats. Det är en lång lista med kvalitetskrogar som är nöjda kunder: från Radisson i Trysil, via Nobis i Stockholm till Incontro i Göteborg. Och Restaurang Stortorget i hemmastaden Lund som var först i Sverige med StableTable®!

”StableTable® är en av de största nyheterna inom restaurangbranschen på många år”, fortsätter Lena och passar på att förklara hur det patenterade systemet fungerar. ”Principen är enkel. Bordet har ett fast och ett rörligt benpar. När ett jämviktsläge uppnås låser det sig och står stabilt – helt utan manuell justering. En enkel och helt mekanisk lösning.”

• StableTable® är ett unikt, självstabiliserande bord. Tack vare ett patenterat system i stativet ställer sig bordet helt automatiskt stabilt på alla olika underlag. Inga ställskruvar att justera, inga servetter som ska vikas. Bara att ställa bordet där man vill ha det.
  • StableTable® tillverkas i Sverige i en ISO-certifierad fabrik. Stativen är återvinningsbara.
  • StableTable® är ett registrerat varumärke.
  • StableTable Scandinavia AB är ett svenskt entreprenörsföretag med säte i Lund.
  • Mer information finns på www.stabletable.se