StableTable Scandinavia AB

StableTable® vipp-fria bord på export!

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2010 14:21 CET

I veckan blev det klart att välrenommerade Contract Chair Company i London, som bland annat levererat till Jamie Oliver’s restauranger Jamie’s Italian, ingått avtal om att marknadsföra och sälja de unika, vipp-fria StableTable® borden på den engelska marknaden.

”Vi expanderar och fortsätter att växa utanför Skandinavien”, berättar Lena Henningsson som är en av entreprenörerna bakom StableTable Scandinavia AB.

Företaget grundades för knappt två år sedan. Sedan dess har det gått fort. Försäljningen i de Skandinaviska länderna påbörjades så snart bolaget bildats och har i år nästan trefaldigats. Det är en lång lista med kvalitetskrogar som är nöjda kunder: från Sälens Högfjällshotell i norr, via Seglarhotellet i Sandhamn till Salt & Brygga i Malmö. Och restaurang Stortorget i hemmastaden Lund var först i Sverige med StableTable®!

”Det här är en av de största innovationerna inom restaurangbranschen på många år”, fortsätter Lena och passar på att förklara hur det patenterade systemet bakom StableTable® fungerar. ”Principen är enkel. Bordet har ett fast och ett rörligt benpar. När ett jämviktsläge uppnås låser det sig och står stabilt – helt utan manuell justering.”

Men det är inte bara i Skandinavien och England som café- och restauranggäster ska slippa irriterande, vippande bord. I dagarna seglar fartyget Orfeo in i Sydneys hamn – och med i lasten finns en container fylld med bord från Sverige.

StableTable® fungerar lika bra på ojämna golv som på kullersten och trottoarer. Men den allra största marknaden är trots allt utomhus. ”Det är högsommar i Sydney och bästa säsong för utemöbler, så vår förhoppning är att Australien ska bli ett bra komplement till vår hemmamarknad”, avslutar Lena Henningsson.

För mer information eller för bildmaterial kontakta gärna en av grundarna bakom StableTable Scandinavia AB, Lena Henningsson, på 0702-14 61 52 eller l.henningsson@stabletable.se

Mer information finns på www.stabletable.se

• StableTable® är ett unikt, självstabiliserande bord. Tack vare ett patenterat system i stativet ställer sig bordet helt automatiskt stabilt på alla olika underlag. Inga ställskruvar att justera, inga servetter som ska vikas. Bara att ställa bordet där man vill ha det.
  • StableTable® tillverkas i Sverige i en ISO-certifierad fabrik. Stativen är återvinningsbara.
  • StableTable® är ett registrerat varumärke.
  • StableTable Scandinavia AB är ett svenskt entreprenörsföretag med säte i Lund.

Mer information finns på www.stabletable.se