Z-Media

Stadigt uppåt för HedemoraNytt

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2011 12:54 CET

Idag tre veckor efter starten har vi hittills haft 911 besökare vilket är över all förväntan säger Larz Andersson som är en av grundarna.

-När vi startade hade jag under en längre tid funderat på att starta en lokal informationsportal för Hedemora. Jag är uppväxt i Lindesberg det under de senaste 10åren funnits en liknande sida för Lindesberg "LindeNytt.com". Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att sidan skulle få så stort gehör. Vi har inte alls marknadsfört oss ännu, marknadsplanen ligger med start 1/12.

Tanken är inte att konkurrera med de lokala tidningarna utan snarare vara en kommunikationskanal för alla som har nyheter eller information som berör Hedemora.

När det gäller nyheter idag så använder vi oss av s.k. RSS-feed från de lokala tidningarna såsom dt.se och dalademokraten.se. Nyheterna ligger bara med rubriker på vår sida med länkning till källan för hela nyheten.

Övrigt innehåll som vi har är Företagsregister, Föreningsregister, Dagens Rätt, Skolmatsedeln, Veckans Bio, Köp & Sälj m.m.
Företagsregistret tillhandahålls av Hedemora Kommun, Dagens Rätt bidrar de lokala restaurangägarna med underlaget till, Skolmatsedeln kommer från Hedemora Kommun, Veckans Bio från Eurostar som driver den lokala biografen. Det enda vi själva underhåller är föreningsregistret och bakgrunden till det är att det saknas en bra föreningsregister för Hedemora.

Presskontakt: Larz Andersson, 0730-935 935, larz@hedemoranytt.com

HedemoraNytt.com - Senaste nytt från Hedemora !