SSM

Stadsbyggnadsborgarrådet Regina Kevius invigde 72 st. lägenheter i Sätra!

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2014 09:00 CEST

Igår, måndagen 8 september, invigdes takterrassen med tillhörande spabad i Brf Kungsterrassen, 72 st. lägenheter i Sätra.

Regina Kevius, Stockholms stads Stadsbyggnads- och Idrottsborgarråd, inledde invigningen tillsammans med Mattias Roos, VD för SSM Bygg & Fastighets AB.

Försäljningsstarten ägde rum i november 2012 och intresset för projektet har varit mycket stort. Redan efter säljstarten var 52 lägenheter uppbokade. Den stora efterfrågan ledde till att projektet blev slutsålt redan till sommaren 2013.

– I april 2013 var jag här och tog ett första spadtag och jag tycker det är roligt att få se hur fint huset har blivit. Huset innehåller totalt 72 st. ettor och tvåor, nära kollektivtrafiken, något som verkligen efterfrågas. Den gemensamma takterrassen med spabad blir dessutom en mycket trevlig mötesplats för de boende, säger Regina Kevius, stadsbyggnadsborgarråd (M).

Bostäderna i Brf Kungsterrassen är yteffektiva med flexibla planlösningar, smarta förvaringsmöjligheter samt möjligheten i de flesta lägenheterna att skapa ett ytterligare rum vid behov. Lägenhetsfördelningen är 1 - 2 rok, 40 kvm – 82,5 kvm. Fastigheten har även en gemensam takterrass med spabad samt gemensamhetslokal som kan nyttjas av föreningens medlemmar.

– Vi är oerhört glada över att idag inviga detta projekt där vi nu färdigställt 72 st. nya bostäder för morgondagens Stockholmare. Allt sedan säljstarten våren 2013 har efterfrågan på dessa bostäder varit stark. Vår vision är att utveckla Stockholms mest efterfrågade bostäder. Det behövs byggas fler mindre, yteffektiva bostäder som möjliggör att den yngre målgruppen kommer in på bostadsmarknaden.  Vi vill skapa ett nära och bra samarbete med Stockholm, dess närliggande kommuner och marknadens övriga aktörer i syfte att fortsätta utveckla morgondagens Stockholm, säger Mattias Roos, VD SSM Bygg & Fastighets AB.

För ytterligare information kontakta:

Mattias Roos, VD, SSM Bygg & Fastighets AB tel 0706-185199

ssmfastigheter.se

Om SSM Bygg & Fastighets AB:
SSM Bygg & Fastighets AB är en av de tongivande bostadsutvecklarna i Storstockholm. SSM Bygg & Fastighets AB arbetar med projektutveckling och nyproduktion av bostäder. SSM befinner sig  i ett starkt expansivt skede med flertalet större projekt under planering och produktion. SSM bygger bostäder för morgondagens stockholmare! Besök oss på: ssmfastigheter.se