Poison Race

Stämbandet uppträder under Poison Race VM

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 11:40 CET

Inför lördagens Poison Race VM är Stämbandet klara för att uppträda under kvällen. Efter att själva tävlingen är avklarad kommer Skånes hetaste cover- och partyband att leda kvällens VM-fest.

Poison Race VM är som bekant mer än bara en 4:28 minuter lång öldrickartävling. Det är en sann fest även för de som inte deltar i tävlingen. Precis som vid förra VM kommer kvällen att fortsätta långt efter att vinnaren av Poison Race VM 2010 är utsedd. För att se till att hålla den höga stämningen på topp även efter racet kommer Stämbandet, Skånes hetaste cover- och partyband, att förgylla kvällen med ett uppträdande under kvällen.

- Vi är väldigt nöjda med att Stämbandet kommer att uppträda under Poison Race VM 2010. Stämbandets repertoar och rykte som ett grymt partyband borgar för ett riktigt bra arrangemang, även för dem som kanske inte lyckas så bra i själva racet, säger Richard Torssell som skött kontakterna med Stämbandet.

Poison Race VM går av stapeln lördagen 20 november i Malmö. Det finns fortfarande biljetter kvar för de som mot förmodan ännu inte försäkrat sig om en plats.

Följ förberedelserna inför Poison Race VM på www.poisonrace.se och på facebook, www.facebook.com/oprsite

_________________________________________
Hur mycket öl dricker du på 4 minuter och 28 sekunder? – Poison Race är tävlingen där det gäller att dricka så mycket öl som möjligt under Alice Coopers låt ”Poison”. Sedan slutet av 1990-talet har tävlingsformen vuxit för att under senare delen av 2000-talet resultera i såväl Champions League som VM-tävlingar.

Läs mer på
www.poisonrace.se eller facebook, www.facebook.com/oprsite