Framfab AB

Stämningsansökan mot Framfab

Pressmeddelande   •  Sep 10, 2003 09:22 CEST

Det har kommit till Framfabs kännedom att stämnings- ansökan inlämnats vid Malmö tingsrätt avseende framtida hyra för en redan uppsagd lokal.

Stämningsansökan innehåller ett krav på 3,5 miljoner kronor vilket avser framtida hyra för en lokal som redan är uppsagd enligt gällande avtal. Framfabs jurister anser att yrkandet är gjort på svaga grunder och att Framfab har starka skäl att bestrida det. Framfab bedömer den ekonomiska risken, även vid en eventuell förlust i ärendet, som marginell.

För ytterligare information, kontakta:
Tobias Bülow, Informationschef, Framfab AB
+46 709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.se

Framfab är en ledande leverantör av konsulttjänster och affärslösningar baserade på Internetteknik. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, AXA, Coca-Cola, Danske Bank, Ericsson, Hydro Texaco, IKEA, Kellogg's, Maersk Sealand, NEC Packard- Bell, Nike, Observer, Postbank, SAAB, Volvo Car Corporation, och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Holland, Schweiz, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.com