Norving & Company

Stärk förmågan att tänka helt nytt!

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 19:45 CET

INSPIRATION & FÖRETAGANDE MED TE OCH SCONES
För andra året bjuder Nyföretagarcentrum i Sjuhärad in dig till Afternoon Tea, ett inspirerande och uppskattat koncept som tidigare genomförts av CRED – Creative Destination Halland.

AFTERNOON TEA
Scones, inspiration, te, sälj, erfarenhetsutbyte och en mötesplats för driftiga entreprenörer är något som kännetecknar Afternoon Tea. Kvällens inspiratör kommer att inspirera dig inom ett ämne som får dig, dina idéer eller ditt företag att utvecklas.

Stärk förmågan att tänka helt nytt!
Vad händer i hjärnan när vi tänker nya tankar, upptäcker nya vinklar och får en strålande idé? Och hur kan vi stärka och utveckla den här förmågan? Vi går igenom vad kreativitet är och gör praktiska övningar som sätter fart på idéflödet. Vi skapar nya tankebanor och tränar förmågan att hitta lösningar
och möjligheter!

Gabriella Wejlid är en uppskattad föreläsare som tillsammans med kollegan Jenny Åkerman skrivit böckerna ”Ja tack, hjärna!”, ”Mer än hjärna!” och ”Goda Hjärningar” samt skapat den interaktiva e-boken ”Hjärnboken.se”.

INFORMATION OCH ANMÄLAN

Tisdag 10 april klockan 16.00–18.00
Plats: Kulturhuset i Borås, Röda Rummet. (Stora ingången från Gustav Adolfskyrkan)
Kostnad: Alla aktiviteter är kostnadsfria tack vara våra samarbetspartners och finansiärer: CRED, Nyföretagarcentrum i Sjuhärad, Västra Götalandsregionen, Marketplace Borås och Borås Konstmuseum.

Anmälan: Anmäl dig till Sarah Norving på 0702-527754 eller via e-post sarah@norving.se. Antalet platser är begränsade. Antar du utmaningen att pitcha din idé under Afternoon Tea – kom ihåg att skriva det i anmälan så blir du kontaktad för mer information.

VARMT VÄLKOMMEN!

Norving & Company arbetar med Pr och Event.

Kontakta oss på info@norving.se
eller besök www.norving.se