Swedbank

Staffan Knafve ny aktiechef på Swedbank Robur

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2007 11:20 CEST

Swedbank Robur har anställt Staffan Knafve som ny aktiechef. Han kommer närmast från Nordea där han varit chef för den svenska och nordiska aktieförvaltningen och tillträder sin nya tjänst den 1 november.

– Det är glädjande att vi kunnat rekrytera Staffan Knafve som har lång erfarenhet av förvaltning och analys och som kommer att kunna utveckla vår framgångsrika och prisbelönta förvaltningsmodell, säger Mats Lagerqvist, VD, Swedbank Robur.

Swedbank Robur förvaltar drygt 640 miljarder kronor varav omkring 370 miljarder är placerade i aktier. Grunden i vårt investeringsarbete är aktiv förvaltning, baserad på fundamental analys, noggrann uppföljning och riskkontroll. Vi står för trovärdighet, kompetens och kundanpassning och vårt arbete ska leda till högsta möjliga avkastning till rimlig risk.

För ytterligare information:
Mats Lagerqvist, VD, Swedbank Robur, tfn: 08-585 924 00
Sara Hägg, presskontakt, Swedbank Robur, tfn: 0730-45 27 57

Swedbank Robur är ett helägt dotterbolag till Swedbank. Robur bildades 1967 och var ett av de första fondbolagen i Sverige. Tack vare god förvaltning och en unik lokal förankring genom Swedbanks och Sparbankernas kontorsnät är vi i dag Nordens största aktör inom sparandesektorn. I dag förvaltar vi kapital åt 3,1 miljoner andelsägare. Av fondmarknaden i Sverige har Swedbank Robur drygt 26 procent av det förvaltade kapitalet.