Kombispel AB

Staffanstorpsbo vann 1 miljon vid Kombilotteriets jackpottdragning

Pressmeddelande   •   Jul 16, 2012 08:39 CEST

Iréne Gunnarsson från Staffanstorp är nybliven miljonär efter att ha kammat hem 1 miljon när Kombilotteriets jackpottdragning avgjordes i Piteå under helgen.

Dragningen i Piteå avgjordes under stor dramatik och totalt fick 10 miljonvinnare från hela Sverige dela på 11,5 miljoner. Iréne Gunnarsson hade bara varit med i Kombilotteriet i två månader när hon fick samtalet från Kombispel, så hon hade ingen som helst tanke på att det rörde sig om en storvinst.

- Jag har inte hunnit sätta mig in i hur lotteriet fungerar och trodde att jag hade vunnit en mindre vinst. Jag gick med i Kombilotteriet på rekommendation av min svägerska för ”de fina varuvinsternas skull”.

- Men hon är glad för min skull att jag vunnit miljonen, försäkrar Iréne Gunnarsson. Helt säkert!

Varje kvartal lottar Kombilotteriet ut tolv miljonvinster. En av vinnarna får också snurra på Kombilotteriets jackpotthjul, med chans att vinna Jackpotten som i Piteå var 4 miljoner. Dessa festliga tillställningar anordnas runt om i landet under ledning av Linda Rapp, känd från radio och tv.

Eva Henriksson, Affärsområdeschef Kombilotteriet

E-post: eva.henriksson@kombispel.se

Om Kombilotteriet
Kombilotteriet, Drömreselotteriet och Motorlotteriet är produkter från Kombispel och utgör tillsammans ett av Sveriges största prenumerationslotterier. Varje månad lottar vi ut fyra miljonvinster på en vinstplan som bygger på 225 000 lotter. Det gör oss till det lotteri i Sverige som ger dig störst chans att bli miljonär! Omsättningen 2011 var över 400 miljoner kronor. Lotteriet ägs av Socialdemokraterna och SSU. En lott kostar 200 kr och i den ingår 20 dragningar (varje vardag i fyra veckor).

För ytterligare information, besök: www.kombispel.se