StagePool

StagePoolare får rabatt på föreställningen Dubbelgångaren i Stockholm

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2008 14:44 CEST

Panoramateatern erbjuder medlemmar i StagePool 40:- rabatt på ordinarie priset 180:- på nyskrivna pjäsen Dubbelgångaren.

DUBBELGÅNGAREN - Fritt efter en roman av Fjodor Dostojevskij. I 1850-talets S:t Petersburg bor den godhjärtade och lojale tjänstemannen Jakov Petrovitj Goljadkin. Arbetet på ämbetsverket är hans liv, drömmen att gifta sig med Klara, en adelsfröken, hans livsluft. I novembermörkret framträder allt oftare en person obehagligt lik honom själv. Denne visar sig vara herr Goljadkins dubbelgångare - herr Goljadkin. Den nye herr Goljadkin anställs på ämbetsverket. Han stiger snabbt i graderna genom att ömsom charma sin omgivning, ömsom häckla och förtala den äkte herr Goljadkin. Vår huvudperson måste överge drömmen om Klara. Han tvingas lämna sitt arbete och deporteras slutligen från sin hemstad. Hur viktigt är det att förstå det sociala spelet människor emellan, att kunna avläsa koderna? Vilka egenskaper krävdes för att nå framgång i S:t Petersburg år 1850? Och hur ser det i Stockholm 2008? Vem är herr Goljadkin bland oss, han vars liv raserades? Och vem är hans dubbelgångare?

Exklusiva föreställningar 26, 27 september kl. 19.00, 28 september kl. 16.00. Spelas på TeaterStudio Lederman, Gästrikegatan 13, i Stockholm. T-bana S:t Eriksplan. Boka biljett genom att skicka ett mail till: teater.lederman@tele2.se . Ange att du är medlem i StagePool. Produceras av:Panoramateatern.

SE TRAILERN! Klicka på länken: http://www.youtube.com/watch?v=Ki-K2NN6VJk