Star Trading AB

Star Trading AB återkallar produkter!

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2017 08:26 CET

Transformator av märket Changzhou Nanfang Enterprise CO, Ltd kan spricka sönder då transformatorn skall dras ur väggkontakten, vilket medför att spänningsförande delar blottläggs. Vidrörs de blottlagda delarna riskerar man elchock. Det rör sig om elektroniska transformatorer för inomhusbruk (IP20) med modellnummer ED-030021-IP20, ED-120060-IP20, ED-060048-IP20, ED-060060-IP20, ED-120084-IP20, ED-038038-IP20 och ED-080048-IP20.

Star Trading AB återkallar samtliga produkter som använder dessa transformatorer eftersom enstaka fall av sprucken transformator har upptäckts. Produkterna har sålts sedan början av 2016.

Gäller följande artiklar:

Julgransslinga ”Slim Line”: 402-10

Ljusslinga ”Edge”: 457-81, 457-82, 457-83

Ljusslinga ”Dew Drop”: 457-50, 457-52, 457-54, 457-56, 457-57, 457-62, 457-53, 457-58, 457-59, 457-63, 457-64, 457-65

Star Trading uppmanar kunder som köpt någon av ovanstående produkter att återlämna den till den butik där produkten är inköpt för att få pengarna tillbaka eller en ersättningsprodukt.

Star Trading har inte mottagit någon rapport om att någon har kommit till skada, men har fått incidentrapport om att en person har fått en elstöt till följd av sprucken transformator. Produktsäkerhet är alltid av högsta prioritet för Star Trading och för att förhindra att skador sker så återkallar vi samtliga produkter som innehåller ovan nämnd transformator.

Vi tackar för ditt samarbete och ber om ursäkt för alla olägenheter.

Vi erbjuder ett av marknadens bredaste sortiment inom elektrisk julbelysning för konsumentbruk, från trendiga och traditionella trä- och metalljusstakar, adventsstjärnor och stjärnor på fot till glaskulor och ljusslingor för inom- och utomhusbruk, samt silhuetter och granar med belysning.