Jakobsson Reklam & PR

Star Wars™-snacks från SydGrönt

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 08:20 CET

SydGrönt lanserar nyttigt snacks med Star Wars-tema. Minimorötter och äpplebitar i portionsförpackningar för stora som små, framförallt för de små.

Det ska bli lättare och roligare att välja nyttigt snacks framför vanligt godis. Det är i alla fall SydGrönts förhoppning med sin nya produkt: nyttigt snacks i Star Wars™-påsar. Det består av sköljda minimorötter och äpplebitar i portionsförpackningar, färdiga att äta direkt. Med Star Wars™-temat vill SydGrönt inspirera barn till att äta mer frukt och grönt.

I ett samarbete med Ink Brands har SydGrönt fått rätt till varumärket Star Wars™. Star Wars™ skapades i USA under 1970-talet av George Lucas, och är än idag känt världen över av både barn och vuxna. SydGrönt är det enda företaget i Skandinavien som kan erbjuda nyttigt snacks i Star Wars™-påsar.

”Med vårt nya snacks vill vi erbjuda ett alternativ till vanligt godis. Vi hoppas kunna inspirera barn till att äta hälsosamt – och visa att nyttigt kan vara gott och kul!” säger Ted Stenshed, VD på SydGrönt.

Påsarna rymmer 85 gram och är perfekta för mellanmålet, utflykten, bilresan eller fredagsmyset. De exponeras i mörkblå Star Wars™-lådor, som är anpassade för kyldiskarna i butik. Det nyttiga snackset finns även i Hello Kitty-tema.

För mer information:
Besök www.sydgront.se eller kontakta Ted Stenshed, ted.stenshed@sydgront.se, tel. 042-490 27 18.

Lucasfilm, the Lucasfilm logo, STAR WARS™ and related properties are trademarks and/or copyrights, in the United State and other countries, of Lucasfilm Ltd. and/or its affiliates. TM & © Lucasfilm Ltd. All rights reserved. All other trademarks and trade names are properties of their respective owners.

SydGrönt är en av Sveriges största grönsaksleverantörer, och har sitt huvudkontor i Helsingborg. SydGrönt ägs av ett sjuttiotal odlare från Trelleborg till Ockelbo och har full kontroll över hela värdekedjan, från val av fröer till skörd, förädling och leverans ut i butik. Alla grönsaker kommer från egna jordar när säsongen medger detta. Odlarna är alla certifierade enligt kvalitetssystemet IP Svenskt Sigill.