Best of Sri Lanka in Sweden

Stark ökning av svenskar som besöker Sri Lanka - +14,7% i november

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2018 17:17 CET

Sri Lanka fortsätter att locka svenskar. I november var ökningen 14.7% jämfört med samma period 2017.

Fler flygbolag som erbjuder smidiga förbindelser mellan Norden och Sri Lanka är en anledning, men även prisbild och antalet soltimmar samt härliga upplevelser bidrar -säger Leif I Ohlson från Best of Sri Lanka.

Aeoroflot flyger från Göteborg och Stockholm via Moskva till Colombo.

Qatar Airways öppnar 12 december förbindelse mellan Göteborg och Doha med bra förbindelser till Colombo. Utöver dessa är

Sri Lankan Airlines, Emirates, Air India, KLM/Air France  och Turkish Airlines är flygbolag med Colombo som destination.

Vi ser även att Sri Lanka blir populärare som mötes/konferens/kurs-destination säger Leif I Ohlson.

Läs all statistik - länk

Kontakt: Leif I Ohlson, 070-517 28 12.

Best of Sri Lanka in Sweden samlar in och sprider information om Sri Lanka som destination och handelspartner, En viktig del av arbetet är att introducera lankesiska IT-bolag till den svenska marknaden. Några av Sveriges främsta företag har valt Sri Lanka för att kunna växa och samtidigt spara kostnader.