Swegmark of Sweden

Stark ökning under 2010 för Swegmark of Sweden

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2011 12:06 CEST

Swegmark of Sweden ökade under år 2010 sin nät-och fackhandel med 156% mot förgående år. Den största ökningen skedde hos nätbutiken Timarco, som har kunder ute i hela landet. Där ökade Swegmark of Sweden med hela 177 %.

- Självklart är det kul att vårt arbete ger resultat, och då handlar det om så väl vårt kommunikationsarbete som vår trogna arbete med kvalitet och miljö.  säger Monica Sjösvärd, marknadsansvarig på Swegmark of Sweden.

Under år 2011 är det mycket på gång hos Swegmark of Sweden bland annat släpps en ny sportbehå som tagits fram i samarbete med Magdalena Forsberg i september. Sportbehån finns för försäljning från september och är gjord av det nya materialet Thermo Cool. Thermo Cool reglerar temperaturen beroende på omgivning, så är det varmt kyler den och är det kallt hjälper den att hålla värmen.

H. Swegmark Fabriks AB grundades 1937. Det gör dagens Swegmark of Sweden AB till en av Sveriges äldsta behåtillverkare. Swegmark of Sweden ingår i företagsgruppen Swegmark Invest AB tillsammans med underklädesföretagen Abecita AB med varumärkena Abecita, Salming Underwear samt SIA New Rosme i Riga i Lettland. Huvudkontoret ligger i Borås. Koncernen har idag cirka 450 anställda.

40% av Swegmark of Swedens produkter går till exportmarknader. Den enskilt största är Tyskland. Swegmark of Sweden är miljöcertifierade sedan 1998 och företaget var den första underklädestillverkaren i Norden som har Fair Trade certifierade produkter i sortimentet. Målet är att vara bäst på att tillverka underkläder för kvinnor som ställer särskilt stora krav på funktion och passform. Swegmark of Sweden tillverkar mjuk-, sport-, protes-, amingsbehåar samt gördlar och korsetter och finns att köpa hos välsorterade detaljister samt på webbshopar.