EuroMaint

Stark start på året för EuroMaint Industry

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2007 14:25 CET

DIAB AB, ledande leverantör av sandwichkonstruktioner till bland annat båtar och vingar till vindkraftverk, har valt EuroMaint Industry som avtalspart. Avtalet är ett helhetsåtagande för att öka produktionskapaciteten i DIABs anläggning i Laholm. Med EuroMaint Industrys hjälp möjliggörs den kapacitetsökning som företaget är i behov av.

- Vi valde EuroMaint Industry som leverantör på grund av deras förmåga att leverera en mycket bra teknisk lösning på kort tid säger, Stefan Petersson VD på DIAB.

- Vi har under en tid arbetat tillsammans med DIAB och undersökt hur de kan utveckla sin produktion, säger Nicklas Falk VD på EuroMaint Industry. Vi är mycket glada över att de nu väljer att fördjupa samarbetet med oss.
- Det här är mycket positivt för EuroMaint Industry. Vi ökar vår försäljning både genom att vi har fått nya kunder och genom merförsäljning till befintliga kunder, säger Nicklas Falk.

För närmare information kontakta Nicklas Falk, VD EuroMaint Industry, 070-762 50 34.

Om EuroMaint Industry

EuroMaint Industry utformar och förädlar produktionsprocesser, samt utvecklar, konstruerar, tillverkar och underhåller produktionsutrustning, samt utför avancerad komponentservice. Bolaget har 260 anställda, säte i Skövde och filialer i Gävle, Hallsberg och Åmål. EuroMaint-koncernen förenar nytänkande med lång erfarenhet. Genom innovativa tekniska systemtjänster, kundanpassade helhetslösningar och partnerskap medverkar vi till våra kunders konkurrenskraft och framgång. I EuroMaint-koncernen ingår EuroMaint Rail – som bidrar till att stärka spårtrafikbranschens lönsamhet och EuroMaint Industry – som bidrar till att öka sina kunders produktivitet.