O'Learys Trademark AB

Stark tillväxt för O'Learyskedjan

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2011 23:06 CEST

O’Learyskedjan fortsätter att växa och expansionen tilltar.
Under årets första åtta månader, räkenskapsåret oktober – maj, har försäljningsvolymen vuxit med 32% som helhet till 470 mkr. Kedjan har öppnat 9 nya restauranger i tre länder sedan oktober, varav nu också Tyskland har öppnats som ny marknad.

- Våra verksamheter går bra, och det som är glädjande är att försäljningen på jämförbara enheter stigit med 14% och i tilltar i maj med 16%, säger Wilhelm Vintilescu, VD för O’Learys Trademark.

Årsomsättningen i kedjan pekar mot att nå en bit över 700 mkr och resten av året öppnas ytterligare åtta restauranger varav tre utomlands.

Tillväxttakten ökar och intresset att arbeta inom ett attraktivt franchisesystem samlat under ett starkt varumärke märks i antalet intresseanmälningar. Fler och fler vill öppna nya O’Learysrestauranger både i Sverige och utomlands.

Varumärket är starkt i Sverige och noterade vid senaste varumärkesundersökningen en spontan igenkännighetsgrad på hela 93,2%.

O’Learys Trademark ägs av SSP som gick in som ägare 2004 samt av grundaren Jonas Reinholdsson. O’Learys Trademark belönades 2009 och 2005 för Sveriges bästa franchisesystem.

Kontakt:  Wilhelm Vintilescu, VD O'Learys Trademark Tel: +46 (0)707 10 80 05
wilhelm.vintilescu@olearys.se

Om O'Learys: Restaurangkedjan O'Learys med sina 60 restauranger i Sverige, Danmark, Singapore, Norge, Spanien, Finland och Tyskland är bland annat känt för sin unika inredning inspirerad från Boston och många tv-skärmar. O'Learys är en mötesplats för alla som främst erbjuder sina gäster god mat inspirerad från det nordamerikanska köket temasatt kring sport och musikupplevelser. O'Learys grundades 1988 av krögarprofilen Jonas Reinholdsson då första enheten öppnade den 16 november i Göteborg.
O’Learys ägs idag av Scandinavian Service Partner och grundaren Jonas Reinholdsson.