Tura Scandinavia AB

Starka kundrelationer framgångsrecept för Tura Scandinavia

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 09:33 CET

Tura Scandinavia har samlat hela sin nordiska säljstyrka på huvudkontoret i Kungsbacka. Under temat Nordic Creative Days 2010 summerades ännu ett framgångsrikt verksamhetsår. Nu blickar man framåt mot nyanställningar och fler tunga varumärken.
– Framgångsreceptet är en nära kundkontakt och vårt nya showroom ska stärka oss ytterligare, säger Fredrik Dahlgren, försäljnings- och marknadschef på Tura Scandinavia.

Tura Scandinavia är Nordens ledande distributör av tillbehör inom produktkategorier som ljud&bild, data, foto, mobil och gaming och samarbetar med välkända varumärken som Hama, Koss, Skull Candy, SIGMA och Manfrotto. Under sammandragningen i Kungsbacka kunde företaget summera ett 2009 vars omsättningsresultat – trots finanskrisen – var nära att matcha 2008 års rekordsiffror.

– Faktum är att vi befäster positionen som Nordens överlägset största tillbehörsagentur, säger Fredrik Dahlgren, försäljnings- och marknadschef på Tura Scandinavia.

Men det positiva stannar inte vid ett imponerande bokslut. När konkurrenterna kämpar på en marknad med minskad försäljning och överetablering, nyanställer Tura Scandinavia. Dessutom har företaget byggt och invigt ett påkostat showroom i Kungsbacka.

– Poängen med vårt nya showroom är att vi på ett attraktivt och effektivt sätt vill kunna visa upp de hetaste och senaste produkterna från våra varumärken. Samtidigt har vi nu en ändamålsenlig lokal för events, möten och konferenser, säger Fredrik Dahlgren.

Tura Scandinavia växer även på varumärkesfronten. På årets stora säljmöte introducerades två nya starka varumärken från Imation.

– Imation är ett stort och välkänt amerikanskt bolag. När de nu lanserar två av sina varumärken i Sverige, Memorex och XtremeMax, väljer de Tura Scandinavia som partner. Det känns oerhört inspirerande och vi kan återigen erbjuda våra kunder ett ännu bredare utbud.

För mer information, kontakta Fredrik Dahlgren, försäljnings- och marknadschef på Tura Scandinavia, 0733-51 52 95 eller fredrik.dahlgren@turascandinavia.com

Tura Scandinavia AB är ledande nordisk distributör av tillbehör inom ljud & bild, data, foto & video, gaming, hem & fritid, mobil och gps. Vår filosofi är brett sortiment, starka varumärken och snabba leveranser. Företaget grundades i Göteborg 1976 och bedriver idag verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och logistikcentret i Nässjö, Sverige. Totalt arbetar 135 personer på Tura Scandinavia AB som omsätter strax under en miljard svenska kronor. Vår vision är att vara den bästa och mest inspirerande partnern för våra återförsäljare.