Träningsevent.se

Starka mammor på BBCmamma

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2013 13:02 CET

I träningsevent.se's monter B10:39 på nordens största hälsomässa Allt för hälsan finns mycket inspiration för starka och träningsglada mammor. Frågorna kring hur man ska träna kring vid gravididtet och efter är många, och de kvinnor som tränar innan en graviditet upplever ofta att de får lite stöd kring träningsrelaterade frågor av sin barnmorska. Därför har vi skapat träningseventet Blogger Boot Camp mamma för just mammor och blivande mammor där vi samlat landets experter på mamma- och gravidträning. Träningsdagen går den 1 mars 2014 på Planet Fitness i Stockholm. Målgruppen är alla som är eller har varit gravida och önskar öka sin kunskap kring hur och vad man kan träna och komma tillbaka och känna sig stark i sin kropp igen.

Eftersom vi ser att detta problem är utbrett har vi skapat eventet med särskild inriktning där mammablogare har en rabatt på anmälningsavgiften, för att kunns sprida kunskapen vidare till alla mammor i Sverige.

Instruerar på Blogger Boot Camp Mamma gör Lovisa Sandström, PT och expert på träning för mammakroppen, Katarina Voxnerud, författare och skapare av appen mammamage, Maria Wigbrant som skrivit boken "Stark glad gravid" med flera. Det bir både föreläsningar, workshops och träning, biljetterna kostar 995 kronor för mammabloggare och 1295 kr för övriga.  Alla deltagare får klädesplagg från Casall och en goodiebag med sig hem!

Biljetterna släpps den 7 november, och anmälan görs på www.tranngsevent.se eller i monter B10:39 på Allt för hälsan-mässan där träningsevent.se har en monter 7-10 november.

Vårt mål är att alltid, i alla lägen, ge våra deltagare en upplevelse som gör skillnad. Träningsvärk i både skrattmuskler och kropp. Minnen, energi och nytt bränsle att nå sina mål. Oavsett om det är att bygga muskler, bli snabbare på milen, äta mer balanserat eller en outtalad dröm du bär inom dig. Vi tror på att samla nya och gamla vänner. En upplevelse som delas med andra ger mer kraft. Ur denna känsla bygger vi nyfiket och nytt kring träning, en resa där varje deltagare är central. Du spelar huvudrollen.

Instagram, facebook, funbeat, pintereset, bloggar och twitter. Träningen lever i sociala kanaler. Vi finns och kommer finnas där du är. Men mest energi ska vi lägga på att skapa bra (bättre, bäst!) träningsevent. Det är det vi heter. Det är det vi gör.