Fortum Sverige AB

Startskott för gemensamt projekt på Hammarö

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2013 08:51 CET

Fortum och Hammarö kommun samarbetar i ett gemensamt projekt på Hammarö. Media är välkommen att vara med när projektet startar på fredag den 22 mars.

Det är elnätet mellan Tye och Tynäs som Fortum nu bygger om. Samtidigt förbereder Hammarö kommun för fiber i området genom att lägga ner slangar i samma schakt.

Media är välkommen att vara med när projektet startar. På plats finns representanter från Fortum och Hammarö kommun för intervjuer.

När: Fredag den 22 mars klockan 11.00

Var: Tye på Hammarö. Kontakta Jonatan Björck på 072-56 15 416 för vägbeskrivning.

Jonatan Björck, kommunikatör på Fortum

Läs mer på www.fortum.com eller följ oss på Twitter och Facebook.

Fortum
Fortums syfte är att skapa energi som gör livet bättre idag och för kommande generationer. Vi erbjuder hållbara lösningar som tillgodoser behoven av låga utsläpp, effektiv resursanvändning och en trygg energiförsörjning samtidigt som vi levererar ett förstklassigt resultat till våra aktieägare. Vår verksamhet omfattar produktion, distribution och försäljning av el och värme, samt experttjänster inom dessa områden.

Fortums verksamhet är fokuserad på Norden, Ryssland och Östersjöområdet. I framtiden ser vi även att den snabbt ökande avregleringen av energimarknaderna i Europa och Asien ger ytterligare möjligheter för tillväxt. Under 2010 uppgick Fortums omsättning till 6,3 miljarder euro och rörelseresultatet var 1,7 miljarder euro. Vi sysselsätter cirka 10 500 personer. Fortums aktie är noterad på NASDAQ OMX Helsingfors. Ytterligare information: www.fortum.com