Inge och Ulf Media

Statsminister Per Holknekt - "Mer att dela på!"

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2017 08:00 CET

I det andra avsnittet av podcasten “Statsminister för en dag” är det entreprenören och föreläsaren Per Holknekt som tar sig an rollen som Statsminister.

I ett samtal med programledare Anders Nyberg pratar han om fördelningspolitik och export men också om vikten av att hålla landsbygden vid liv.

Entreprenörstänk på riksdagsnivå

Holknekt siktar på att sköta landet mer som ett företag och nämner bland annat faktumet att 4 av 5 jobb kommer från småföretagare. “Får vi fler småföretagare så kommer det hända grejer”. Statsminister Holknekt får, i linje med podcastens koncept måla upp sin vision för landet: “Framtida Sverige börjar i unga år”.

Politik för alla

Podcastens syfte är att få fler att våga prata om politik.
“Någonstans mellan Brexit och Trump kände jag att det var dags att göra något.” säger Anders Nyberg som även är initiativtagare för podcasten. “Vi hoppas att lyssnaren ska inspireras till att prata politik på ett hälsosamt sätt, oavsett om man håller med gästen eller inte.” fortsätter han. Även Per Holknekt pratar om hur han ser på politiken i dagsläget: “Det är väldigt mycket taktik i båset och ingen man på isen”

Ett val där alla har rösträtt

Via hemsidan www.statsministerforendag.se uppmanas lyssnarna att själva vara med och påverka vem de vill se som statsminister för en dag. Alla kan vara med och påverka vem de tror skulle göra ett riktigt bra jobb.

Avsnittet med Per Holknekt släpps den 28 februari och det fortsätter att komma nya avsnitt veckovis på tisdagar. Podcasten finns att hitta på Acast samt där du hittar dina poddar.

För mer information och pressbilder, vänligen kontakta:

Patrik Eriksson, 070-2498387

patrik@statsministerforendag.se

Anders Nyberg, 070-2951296

anders@statsministerforendag.se

Sofie Lundmark, 070-2623626

sofie@statsministerforendag.se

Inge och Ulf media är ett nystartat mediebolag. Vi startade främst för produktionen av podcasten "Statsminister för en dag" där vi ligger bakom allt från idé till produktion.