StayAway

StayAway utmanar bostadsgiganter

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2009 12:17 CEST

StayAway.se kan nu räkna sig till de riktigt stora. I och med lanseringen i Holland utökas exponeringen på den internationella marknaden ytterligare. Med ett nätverk på hela 9 språk får StayAway en bredare målgrupp än de flesta andra bostadssajter.

I en rådande finanskris och osäker bostadsmarknad erbjuder StayAway fler möjligheter till dig som har tänkt hyra ut eller sälja din bostad. På företagets hemsida kan man som privatperson väldigt enkelt annonsera ut sin bostad - på 9 språk! Den senaste introduktionen på den holländska marknaden gör StayAway till en av Sveriges största inom sitt koncept.

- Grundtanken med tjänsten är att erbjuda nya möjligheter och effektivisera processen vid försäljning eller uthyrning av bostäder, säger Mattias Arwidson, grundare av StayAway. Vi befinner oss fortfarande bara i startfasen, inom kort kommer vi att bredda vår målgrupp ännu mer genom lansering i fler länder samtidigt som ytterligare funktioner tillkommer.

StayAway är i grunden en annonsportal för semesterbostäder över hela världen. Idag hittar man semesterbostäder i över 50 länder att hyra eller köpa direkt av ägarna eller via mäklare.

- Vi presenterar både uthyres- och säljesannonser. Även om StayAway är en nischad sajt för semesterbostäder hindrar det inte att man annonserar ut ett permanentboende till försäljning. Det är trots allt upp till köparen att avgöra användningsområdet, säger Mattias Arwidson.

För mer information, kontakta gärna:
Mattias Arwidson, grundare och driftansvarig StayAway.
Tel: 0733 - 005 003 e-post: mattias@stayaway.com