Custos AB

Stefan Charette ny VD för AB Custos

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2006 09:27 CET

Stefan Charette har utsetts till ny verkställande direktör i AB Custos.

Stefan Charette kommer närmast från Brokk, ett internationellt verkstadsföretag inom Carl Bennet-koncernen, där han varit VD sedan 2003. Tidigare har Stefan Charette, som är 33 år, arbetat med företagsrådgivning på Lehman Brothers och Salomon Smith Barney i London. Han började sin karriär som affärsanalytiker på American Management Systems i Washington D.C.

Stefan Charette har idag förvärvat 175 000 aktier i AB Custos från de största ägarna.

"Jag är utomordentligt glad över att vi har lyckats rekrytera en person av Stefans kaliber som ny VD för Custos. Han har en gedigen erfarenhet från att utveckla och investera i företag. I hans senaste roll som turn around-VD på Brokk lyckades han under kort tid stärka företaget till att nå en lönsamhet i absolut världsklass. Att Stefan förvärvat en större aktiepost är roligt och det ligger i samtliga aktieägares intresse att den tillträdande verkställande direktören är stor ägare", säger Jonas Wahlström, styrelseordförande i AB Custos.

Stefan Charette kommer att fokusera på att öka lönsamheten i de befintliga verksamheterna samt att därtill förvärva företag för att skapa ytterligare affärsområden inom koncernen. Tillträde kommer att ske senast den 1 september.

"Jag ser med stor spänning fram emot att få arbeta utifrån en så intressant plattform som Custos. Vi är i princip skuldfria, har ett förlustavdrag på ca 1,5 mdr och handlingskraftiga ägare. Vi kommer att fortsätta arbetet med att utveckla våra nuvarande bolag samt förvärva nya företag för att bygga upp koncernen" säger Stefan Charette.

Stockholm den 9 mars 2006

Aktiebolaget Custos (publ)

Jonas Wahlström

Styrelseordförande

För ytterligare information vänligen kontakta:Jonas Wahlström, telefon 070-462 45 00

Custos affärsidé är att förvärva och utveckla verksamheter inom ett begränsat antal områden. Målsättningen är att verksamheten ska generera en god värdetillväxt långsiktigt för aktieägarna.