Apotek Hjärtat

Stefan Gustafsson blir försäljnings- och driftchef och Camilla Ås HR-chef för Apotek Hjärtat

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 16:23 CET

Stefan Gustafsson kommer från och med 1 mars att tillträda som försäljnings- och driftchef för den nystartade apotekskedjan Apotek Hjärtat. Stefan är för närvarande chef för omregleringsorganisationen inom Apoteket ­AB. Han var tidigare regionchef och har lång erfarenhet från olika positioner inom Apoteket.

I januari kommer också Camilla Ås att tillträda som HR-chef. Camilla har mer än 20 års erfarenhet av ledarskap och försäljning inom detaljhandeln och från flera kedjeföretag. Camilla har tidigare varit regionchef inom Apoteket AB och fungerar i interimsorganisationen som ansvarig för uppbyggnaden av Apotek Hjärtats driftorganisation.

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med 206 apotek och över 2 000 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 7 miljarder kronor.