Massolit Förlagsgrupp

Stefan Henriksen tillträder som ny försäljningschef på Massolit Förlagsgrupp

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2014 18:17 CET

Stefan Henriksen tillträder som ny försäljningschef på Massolit Förlagsgrupp

Stefan Henriksen börjar som försäljningschef för Massolit Förlagsgrupp. Stefan har tidigare arbetat som vVD och försäljningschef på Harlequin, affärsutvecklare och förlagschef på Bonnierförlagen (Fenix), samt senast som marknadschef på Pocketstället.

”Vi är glada att ha Stefan Henriksen ombord”, säger Stefan Tegenfalk, grundare av Massolit Förlag. ”Med sin bredd och kunskap inom branschen kommer vi att väsentligt stärka förlagsgruppen.”

Massolit Förlagsgrupp AB

I Massolit Förlagsgrupp ingår Massolit Förlag, B Wahlströms Bokförlag, Ponto Pocket samt Livsenergi. Damm Förlag samt ICA Bokförlag byter våren 2014 namn till Massolit Förlag.

Massolit Förlagsgrupp etablerades hösten 2013 i samband med uppköpet av Forma Books av ICA-Gruppen.

Med en utgivning präglad av kvalitet och mångfald vill Massolit Förlagsgrupp bidra till en levande och nytänkande svensk bokbransch. Inom förlagsgruppen finns gedigen erfarenhet av att arbeta med litteratur och bokförläggandets olika beståndsdelar, såväl på traditionellt manér som med den nya teknikens möjligheter.

Massolit Förlagsgrupps främsta uppdrag är att bevara och utveckla framgångsrika koncept och på samma gång driva lönsamma affärer. Att bygga nya lovande författarskap samt att attrahera redan etablerade är en naturlig del av uppdraget.

Om Massolit Media AB

Massolit Media (publ.), noterat på Aktietorget, äger Massolit Förlagsgrupp som är en allmänutgivande förlagsgrupp med utgivning för såväl vuxna som barn. I Massolit Förlagsgrupp ingår B. Wahlströms Bokförlag, Damm Förlag, Bokklubben Livsenergi, ICA Bokförlag samt Ponto Pocket. Massolit Förlagsgrupp äger även 50 procent i jultidningsförlaget Brafö AB. Massolit Media är även delägare i Bokmax tillsammans med Piratförlaget Holding.

Kontakt Massolit Media:

Peter Näslund, styrelseordförande Massolit Media: peter.naslund@dlanordic.se
Tel. 070 422 01 11

Fredrik Grunewald, VD Massolit Media och Massolit Förlagsgrupp: fredrik@massolit.se
Tel. 070 536 04 60

Stefan Tegenfalk, styrelseordförande Massolit Förlagsgrupp: stefan@massolit.se