Piratpartiet

Stella Papasotiriou från Uppsala ny styrelseledamot i Piratpartiet

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2012 09:08 CEST

I helgen avslutade Piratpartiet sitt medlemsmöte. På mötet valdes bland annat Stella Papasotiriou från Uppsala in som ny styrelseledamot.

Stella är 31 år gammal och kommer ursprungligen från Aten. Hon flyttade till Sverige för att studera år 2003. Sedan dess har hon engagerat sig i studentrörelsen och bland annat varit vice ordförande för Uppsala studentkår. För tillfället jobbar Stella som verksamhetschef för jagvillhabostad.nu.

-- Det ska bli både spännande och utmanande att vara med och leda partiet till nästa valrörelse. Piratpartiet lyfter frågor om frihet och integritet som är av största vikt för alla och som därför förtjänar en central plats i den politiska debatten idag, säger Stella Papasotiriou

Piratpartiet befinner sig just nu mitt uppe i det viktiga arbetet med att bredda den politiska plattformen inför valåret 2014.

--  Det ska bli roligt att jobba tillsammans med Stella för att skapa ett nytt  och bredare Piratparti att presentera för väljarna 2014, säger partiets  partiledare, Anna Troberg.

Kontakt:
Stella Papasotiriou, styrelseledamot, 0736353229

Piratpartiet  är ett svenskt, politiskt parti som grundades 2006. Piratpartiet försöker svara på de nya frågor som de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa. Piratpartiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, men arbetar nu med att bredda sin politiska plattform inför valåret 2014.

I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket gavpartiet två parlamentsplatser. Piratpartiet har också många systerpartier i andra europeiska länder, vissa av dem med folkvalda representanter på lokal och regional nivå.