Miljöpartiet de gröna

Sten Nordin (M), dina väljare vill veta vem som betalar för er valkampanj

Pressmeddelande   •   Sep 06, 2010 14:41 CEST

Förra veckan skickade Miljöpartiet i Stockholm en uppmaning till Sten Nordin, ordförande för Moderaterna i Stockholmsregionen, att redovisa vem som betalar för Moderaternas valkampanj i Stockholm. En ny undersökning från Sifo visar att 51% av Moderaternas väljare ställer sig bakom Miljöpartiets krav och tycker att Sten Nordin ska redovisa vem som betalar för valkampanjen.

Moderaterna i Stockholm har en valbudget på 16 miljoner kronor, jämfört med Miljöpartiet som har 3,2 miljoner.

- När en majoritet av era väljare nu har anslutit sig till vårt krav, vill du nu redovisa dina kampanjpengar Sten Nordin?, frågar Cecilia Obermüller (MP), ordförande Miljöpartiet Stockholm.

- Det är viktigt för väljarna att veta var pengarna kommer ifrån. Starka ekonomiska särintressen ska inte kunna påverka besluten i Stadshuset. Moderaternas hemlighetsmakeri riskerar skada förtroendet för de politiska partierna. Vi måste göra allt vi kan för att undvika spekulationer om korruption och jäv, säger Stefan Nilsson (MP), gruppledare Stockholms stad.

MILJÖPARTIET DE GRÖNA I STOCKHOLMS STADSHUS
Ragnar Östbergs Plan 1, 105 35 Stockholm