Stenqvist

Stenqvist laddar inför Scanpack!

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 15:53 CEST

Stenqvist är en av de största förpackningsproducenterna i Skandinavien och en av utställarna på Scanpack. I monter C03:40 visar företaget sina obegränsade förpackningsmöjligheter.

Stenqvist har sedan 1894 varit pionjär inom förpackningsbranschen och har idag en stark position på den svenska och europeiska marknaden. Förpackningarna produceras i olika pappers- och plastmaterial. På mässan presenteras bland annat ett brett sortiment av bärkassar, anpassade för olika branscher samt en stor spännvidd av kreativa förpackningar för livsmedelsindustrin. Innovativa miljöförpackningar kommer att få en framträdande plats i montern och experter kommer att finnas till hands för att ge råd och svara på frågor.
– Vi ser fram emot mässan och satsar stort på vår monter som kommer att bli en inspirerande mötesplast för branschen, säger en nöjd Lars Vestergaard som är försäljningschef på Stenqvist.

Produktnyheterna är många och bland dem kommer Stenqvist att lyfta fram det miljövänliga och livsmedelsgodkända sortimentet I’m Green. Produkterna är framställda av grön polyeten som består av hela 85 % förnyelsebar råvara – sockerrör. Det är en banbrytande innovation som minskar använandet av fossila råvaror. Förutom I’m Green-sortimentet presenterar Stenqvist flera olika miljövänliga förpackningslösningar såsom olika kvaliteter av återvunnet papper samt den intressanta nyheten papper/plast-kombinationen.

Stenqvist producerar lokalt i egna fabriker i Skandinavien, vilket garanterar flexibilitet och kapacitet. Företaget erbjuder flexo- och djuptryck, laminering och extrudering i egen regi för att garantera högsta kvalitet. Men Stenqvist säljer inte bara förpackningslösningar, utan ett helhetskoncept av god service, välutvecklade lager- och logistiksystem som garanterar en snabb och pålitlig leverans.
– Det ska vara kvalitet hela vägen, från första kontakt till leverans. Vårt övergripande mål är att ta fram attraktiva och kostnadseffektiva förpackningar i nära samarbete med våra kunder som stärker deras varumärken, avslutar Lars Vestergaard.

Möt Stenqvists engagerade team på Scanpack i monter C03:40 den 23-26 oktober. Välkommen!

Stenqvists produktområden:
INDUSTRI
• Potatis, frukt och grönt
• Bröd och bageri
• Mjöl och müsli
• Livsmedel
• Övrig industri
• Avfall och källsortering

RETAIL
• Papperspåsar
• Pappersbärkassar
• Plastbärkassar
• Förbrukningsmateria

Presskontakt:
Petra Neale
Direkt 0707-99 05 99
Fax 042-744 80
E-post press@stenqvist.com
Box 2 (Norra Kyrkogatan 6)
SE - 265 02 Kvidinge, SWEDEN
Mer information finns på www.stenqvist.com

Stenqvist är en av de största förpackningsproducenterna i Skandinavien. Med lång tradition och innovationshöjd i produktportföljen har vi byggt upp en stark position på den svenska och europeiska marknaden. Med lokal produktion, välutvecklade lager- och logistiksystem garanterar vi en snabb och pålitlig leverans. Vi ligger i absolut framkant vad gäller utveckling av flexibla, energieffektiva och återvinningsbara produkter för att främja en hållbar framtid.