Svenska Friidrottsförbundet

Stephan Hammar ny marknads- och eventchef

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 14:59 CEST

32-årige Stephan Hammar kommer den 10 januari 2011 att tillträda tjänsten som marknads- och eventchef på Svenska Friidrottsförbundet.

Stephan, som har sina rötter i Vasaloppets Mora, har de senaste åren jobbat för IF Göta i Karlstad, där han varit kanslichef och dessutom fungerat som projektansvarig för föreningens stora tävlingsarrangemang (bl a Folksam GP-galan).

- Stephan har genom sitt arbete i Göta skaffat sig både ett stort kontaktnät och erfarenhet av att bygga och genomföra framgångsrika friidrottsevenemang. Det i kombination med att han är utbildad civilekonom gör att vi är mycket glada att kunna knyta Stephan till oss som marknads- och eventchef, säger Mikael Peterson, Svenska Friidrottsförbundets generalsekreterare.

- När erbjudandet kom att få jobba för ett av de mest tongivande förbunden i svensk idrott tvekade jag inte, förklarar Stephan Hammar själv. Efter fem mycket fina och lärorika år i IF Göta kändes det som rätt tillfälle för mig att ta det här spännande utvecklingssteget.

Anm: SFIF:s marknadsansvarige sedan fem och ett halvt år tillbaka Tomas Brandt slutar på egen begäran vid årsskiftet för att då tillträda en tjänst som chef för Solnahallen.

Frågor besvaras av Svensk Friidrotts generalsekreterare, Mikael Peterson, tel. 073-061 21 31

Mer information:
David Fridell, mediaassistent, 073-397 21 62, david.fridell@friidrott.se