Cambridge Viktprogram

Stephan Rössner satsar nu på matprogram och föreställning på Wallmans salonger

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2012 16:54 CEST

Med 147 000 antal träffar på google och med många järn i elden fortsätter hälsoprofessorn Stephan Rössner att inspirera. Efter flera år som chef på överviktskliniken på KS och president för världens fetmaforskare är han numera aktuell med sin nya bok den 17:e i ordningen ”Gå ner i vikt med Stephan Rössner” samt har en föreställning som heter ”Hopp i grytan” på Wallmans Salonger tillsammans med kända skådespelaren Lennart R Svensson. På den föreställningen kommer Stephan och Lennart underhålla med diverse upptåg, musik och fakta runt det vi stoppar i oss.

Han anordnar också med jämna mellanrum middagar hemma hos honom till företagsledningar, privatpersoner och kändisar med branschanknytning. Det finns även tankar om ett TV program i det här formatet.  Cambridge Viktprogram och Stephan Rössner har nu lett ett utbildningssamarbete, där de kvalificerade rådgivarna och företagsledningen kommer i flera omgångar vidareutbildas i allt om mat och hälsa.

Vill du vara på plats före alla andra hemma hos Stephan Rössner? Ta del av Stephans kockexpertis, få veta hur man väljer nyttigare alternativ och se allting live hemma hos hälsoprofessorn. Första middagen äger rum lördag den 27 oktober, kl 16-22 hemma hos Professor emeritus Stephan Rössner i Äppelviken.

Anmäl dig hos Cambridge Viktprogram, pr@cambridgeviktprogram.se eller ring 08-730 51 08. Kan du inte närvara på middagen men vill ändå få material och bilder, kontakta då Maryam Shirforoushan, 08-730 51 08 eller mejla pr@cambridgeviktprogram.se

Cambridge störst i Sverige inom viktminskning

Antal kunder totalt                          665 000 st

Viktminskning snitt/person                   17 kg

Total viktminskning 2011                     1 020 000 kg

Viktminskning totalt                         11 305 000 kg

Cambridge Viktprogram har som mål att hjälpa människor till ett hälsosammare och lättare liv genom trygg viktminskning. Vårt viktprogram är sammansatt så att du snabbt tappar din övervikt men också får hjälp och verktyg att förändra dina dåliga mat- och motionsvanor så att du kan behålla din nya vikt långsiktig.