Massolit Förlagsgrupp

Stephanie Meyer erövrar Sverige!

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2008 12:00 CEST

En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter sin jakt för att ta ut sin hämnd på Bella som åter igen befinner sig omgiven av fara. Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward och sin vänskap med Jacob. Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar. Men Bella har också ett annat val att göra - valet mellan liv eller död. Men vad är vad?

I USA har Stephenie Meyer popstjärnestatus med tusentals fans som väntar vid boksigneringar och andra författararrangemang. Nu har hypen spridit sig till Sverige och debattvågorna går höga på kultursidor och bland bokbloggare!

Stephenie Meyer gick ut från Bringham Young University med en examen i engelsk litteratur. Hon bor med sin man och tre söner i Glendale, Arizona. Om jag kunde drömma var hennes första bok och den gick direkt upp som nummer fem på New York Times bästsäljarlista. Därefter följde När jag hör din röst, och nu kommer alltså den tredje delen i serien.

Läs mer om henne på www.stepheniemeyer.com

Filmen som bygger på böckerna i denna serie (Twilight) har premiär den 2 jan i Sverige!

Tänkt för: 15 +

Originaltitel: Eclipse

Översättning: Carina Jansson

Inb. 600 s.

Utk. sep 2008

Ca-pris: 280:-

För mer recensionsex och mer information - kontakta Tiina Nevala på mejl: tiina.nevala@formapg.se eller telefon 08-728 24 14, eller Lotta Severin på mejl: lotta.severin@formapg.se, telefon 040-38 06 24 (www.formapg.se/bok)

B. Wahlströms Bokförlag är en del av Forma Publishing Group AB. I gruppen ingår även och Damm Förlag och Ica Bokförlag.