Moore To Be

Stephen Simmonds släpper albumet Anomie

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 13:54 CET

Det finns artister som har ett omedelbart igenkännligt avtryck i sin musik. Stephen Simmonds är en sådan artist.

Det har länge varit tyst om Stephen Simmonds på skivfronten. Tystnad brukar oftast vara liktydigt med perioder av kreativitet i studion, Stephen är inget undantag. Hösten 2010 kännetecknas av den så kallade ketchupeffekten: nytt album, pågående turné med Ladies Night och kommande livegig med eget band.

Stephens fjärde albumet Anomie*, som spelades in i New York, Prag och Stockholm, andas kvalitet från den första tonen till den sista. Dessutom finns, mitt i den genomarbetade produktionen, en avskalad cover på Klerrups Longing For Lullabies. Framförd av Stephen ensam vid sitt piano och inspelad under enkla förhållanden. Anomie släpps den 10 november.

*Anomie är en sociologisk term som fritt översatt betyder "ett tillstånd av desorientering
och förvirring orsakat av samhällets brist på ett sammahållande normsystem"

www.stephensimmonds.com

Moore To Be AB är experter på att lansera nya talanger och har över 17 års erfarenhet inom underhållningsbranschen. Vi är under expandering och  är i dagsläget två heltidsanställda och en person på väg in. Vi sitter i lokaler på Skeppsbron 44 i Gamla Stan.

Moore To Be erbjuder promotion, aristcoachnig och mediaträning och har samarbetat med bland annat Stephen Simmonds, Erik Hassle, Magnus Carlsson och Hoffmaestro för att nämna några  av våra kunder. Moore To Be bygger och stärker personliga varumärken.

För mer information och referenser se www.mooretobe.com