Lumesse AB

StepStone integrerar sitt rekryteringssystem och talent management-system

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2009 14:07 CET

StepStone, Sveriges ledande leverantör av rekryteringssystem, lanserar idag en integration mellan sitt rekryteringssystem och talent management-system. Integrationen gör det möjligt för organisationer att hantera både rekryteringsprocesser samt hanteringen av sina befintliga medarbetare i ett system. ”Integrationen innebär att StepStone nu kan erbjuda marknaden en unik lösning som skapar nya möjligheter för HR”, säger David Nouveau, VD, StepStone Solutions.

StepStones system för talent management består av olika moduler som kan användas enskilt eller som en komplett lösning som stödjer bland annat performance management, kompetensstyrning, karriär- och successionsplanering. Mjukvaran kan levereras som en Software-as-a-Service-lösning, vilket innebär att mjukvaran är 100 % webbaserad. Integrationen gör det möjligt att hantera processer för att hitta, rekrytera, behålla och utveckla talanger i ett och samma system vilket effektiviserar och optimerar HR-arbetet.

Idag använder över 1 600 organisationer världen StepStones mjukvara för rekrytering och talent management. Under 2009 har oberoende analyshuset Gartner rangordnat StepStone som en av totalt fyra marknadsledande leverantörer av mjukvara för webbaserad rekrytering och även som en av totalt tre marknadsledande leverantörer av mjukvara för performance management. ”StepStone är den enda leverantören i världen som Gartner anser kunna erbjuda marknadsledande mjukvara för både rekrytering och performance management. Med denna nya integration kan vi leverera en helt unik lösning som stödjer processer för att hitta och rekrytera talanger till att hantera, behålla och utveckla befintliga medarbetare”, säger David Nouveau, VD, StepStone Solutions.

Om StepStone

StepStone hjälper organisationer att förbättra medarbetarnas prestationer, bygga och utveckla globala talangpooler samt hjälpa kandidater att hitta nya matchande arbeten. Över hela världen använder tusentals organisationer dagligen StepStones produkter för att förbättra sitt resultat och strategier för talangutveckling. Samtidigt använder miljontals människor StepStones produkter och service för att förbättra sin karriär. StepStone levererar mjukvarulösningar och service för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla människor.

StepStone driver några av Europas ledande jobbportaler som matchar arbetsgivare med potentiella medarbetare samt erbjuder ett komplett utbud av mjukvara för human capital management. StepStones webbaserade (SaaS) lösningar och service gör det möjligt för organisationer att implementera effektiva processer för bland annat anställning, resultatstyrning, kompensationshantering, kompetenshantering, karriär- och successionsplanering samt utbildningshantering.

I slutet av september 2009 använde mer än 1 600 organisationer, inklusive några av världens ledande företag, StepStones mjukvarulösningar och service. StepStone har verksamhet i 17 länder och har ca 800 anställda. Globala kunder består bl.a. Aviva, Deloitte, Deutsche Telekom, Lufthansa, McDonald’s, Puma, ThyssenKrupp och Volkswagen.

För mer information: www.stepstone.com / www.stepstonesolutions.se
Läs vår blogg på: www.stepstonesolutions.com/communitypost
Utvärdera din talent management-strategi: www.talentstrategyassessment.com

För mer information kontakta:

David Nouveau
StepStone Solutions AB