Lumesse AB

StepStone Solutions lanserar det första webbaserade utvärderingsverktyget för performance management på www.stepstonesolutions.com

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2010 12:58 CET

• Flerspråkigt kostnadsfritt verktyg som utvärderar hur performance management påverkar organisationen och identifierar förbättringsområden

StepStone Solutions, en globalt ledande leverantör av mjukvarulösningar för talent management, lanserar ett kostnadsfritt webbaserat utvärderingsverktyg som hjälper organisationer att snabbt bedöma sin performance management-process. Det nya verktyget finns nu tillgängligt på engelska på StepStone Solutions hemsida www.stepstonesolutions.com/impact-tools. Inom kort kommer verktyget även att finnas tillgängligt på flera språk.

Organisationer som gör utvärderingen kommer att få ett personligt resultatkort med information för att utvärdera hur sin organisation står sig gentemot övergripande resultatmål. Respondenten får även tillgång till en detaljerad nedladdningsbar rapport som hjälper organisationer att hjälpa omsätta resultatet i handlingar. Det nya utvärderingsverktyget bygger på framgången för StepStones Solutions banbrytande utvärderingsverktyg Talent Strategy Assessment, som har använts av mer än 1000 företag världen över sedan lanseringen i mitten av 2009.

“Forskning visar att en effektiv performance management-process kan direkt förbättra slutresultatet”, säger David Nouveau, Country Manager i Sverige. “Men det är inte alltid lätt att säga vilken del av verksamheten du bör fokusera på för att få den största effekten samt vilka faktorer som du bör använda för att påvisa och mäta effektiviteten. Utvärderingsverktyget för performance management ger HR en objektiv utvärdering av dessa områden som stödjer och hjälper till att förbättra processen för resultatutvärdering.”

Det personliga resultatkortet visar nyckeltal inom sex kritiska HR-områden. Utvärderingsverktyget för performance management är en del av en omfattande och växande samling av webbaserade undersökningsverktyg på StepStone Solutions hemsida www.stepstonesolutions.com.

Om StepStone Solutions

StepStone hjälper organisationer att förbättra medarbetarnas prestationer, bygga och utveckla globala talangpooler samt hjälpa kandidater att hitta nya matchande arbeten.  Över hela världen använder tusentals organisationer dagligen StepStones produkter för att förbättra sina resultat och talangutvecklingsstrategier samtidigt som miljoner av kandidater använder StepStones service för att förbättra sina karriärer. StepStone levererar teknologi och tjänster för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla personer.

StepStone Solutions erbjuder ett komplett utbud av mjukvarulösningar för Total Talent Management. StepStones webbaserade (SaaS) mjukvara och service gör det möjligt för organisationer att implementera effektiva processer, inklusive; attrahera och anställa, talent management, performance management, compensation management, skills & competency management, karriär- och successionsplanering samt utbildningshantering.

StepStone är ett helägt dotterbolag till det tyska mediebolaget Axel Springer AG. I slutet av december 2009  använde mer än 1 400 organisationer, inklusive några av världens ledande företag, StepStones mjukvara och tjänster. StepStone har verksamhet i 17 länder och ca 800 anställda. Globala kunder är bl.a. Aviva, Deloitte, TeliaSonera, Lufthansa, McDonald’s, Puma, SCA, Telefonica, ThyssenKrupp och Volkswagen.

För mer information kontakta:
Kalle Richert
StepStone Solutions