Lumesse AB

StepStone Solutions lanserar version 10 av rekryteringsstödet MrTedTalentLink

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2010 14:35 CEST

StepStone Solutions, en globalt ledande leverantör av mjukvarulösningar för Total Talent Management, meddelar att version 10 av rekryteringsstödet MrTedTalentLink™ nu tillgänglig. I version 10 tillkommer funktioner och förbättringar som består bland annat av nya funktioner för konfigurationshantering samt MrTedTalentLinks TalentHub och stöd för nya funktioner för hantering av pappersansökningar. Dessa nya funktioner är utformade för att ytterligare utvidga StepStone Solutions marknadsledande position som leverantör av rekryteringsstöd. Möjligheterna för användarna att snabbt kunna konfigurera och integrera systemet till sina specifika affärsbehov och tekniska infrastruktur har förbättrats.

"MrTedTalentLink är en Software-as-a-Service lösning med en enkel kodbas som erbjuder flexibilitet och kundanpassning", säger Madeline Laurano, analytiker på Bersin & Associates. "Den senaste versionen av MrTedTalentLinks utnyttjar verkligen cloud computing-teknologi och kommer göra det möjligt för företaget att snabbt öka sitt partnerskap via funktionaliteten för öppen integration.  MrTedTalentLink är ett webbaserat rekryteringsstöd som hjälper globala organisationer att hitta och rekrytera lokala talanger världen över. MrTedTalentLink är en Software-as-a-Service (SaaS) lösning som är känd för sin innovation och flexibilitet i arkitekturen. Systemet kan snabbt anpassas för att stödja enskilda användares krav och processer inom ramen av standardiserad SaaS-baserad miljö. Version 10 erbjuder fördelarna med web 2.0 cloud computing tillsammans med en ny användarupplevelse och en rad olika applikationer (Apps) som kan läggas till i varje användares personliga arbetsområde.”

"Version 10 av MrTedTalentLink visar verkligen på vår strategi att stödja, utveckla och utvidga denna fantastiska produkt samt att kunna leverera ett system med en stabil arkitektur, öppet gränssnitt och möjligheter till anpassningar och personalisering. Detta gör det möjligt för våra kunder att snabbt kunna anpassa rekryteringsstödet till sina behov och interna processer som de behöver för att kunna effektivisera rekryteringen", säger David Nouveau, VD för StepStone Solutions i Sverige. "Kombinerat med den globala räckvidden, den lokala expertisen och globala infrastruktur som StepStone Solutions har kan vi nu leverera ett rekryteringsstöd som få andra leverantörer kan matcha.”

Nya nyckelfunktioner i MrTedTalentLink version 10 består av:

• Konfigureringslösning – MrTedTalentLink V10, som är baserad på en mycket flexibel och konfigurerbar plattform, har vidareutvecklats med ytterligare möjligheterna för konfigurering inom organisationshantering.
  • Anslutningslösning – Nya funktioner i MrTedTalentLinks TalentHub skapar en infrastruktur som möjliggör att bygga integrationer genom att använda det växande antalet webbservices och för att aktivera på förhand integrerade funktioner och tjänster.
  • Ny lösning för pappersansökningar stödjer företags behov av att kunna hantera och behandla pappersansökningar i sitt rekryteringsstöd.

Om MrTedTalentLink
MrTedTalentLink är komplett webbaserat rekryteringsstöd som hjälper globala organisationer att hitta och rekrytera lokala talanger världen över. MrTedTalentLink stödjer alla typer av rekrytering av medarbetare – extern, intern, studenter och omplacering. Systemet stödjer också alla typer av processer, från delade tjänster till outsourcing och delade lösningar.  MrTedTalentLink är enkelt att distribuera, implementera och optimera då det är ett system med många funktioner som omfattar flerspråkiga resurser, strikt skydd av personuppgifter och robusta funktioner utan att ge avkall på användbarheten eller möjligheten att enkelt integrera med andra system.  MrTedTalentLink ger fördelarna med ”cloud computing” till rekryteringssystem med en engagerad ny användarupplevelse och en värld av rekryteringsmoduler (Apps). MrTed:s flexibilitet stödjer det unika arbetssättet för varje enskild rekryterare vilket gör det enkelt att göra kundanpassningar.

Om StepStone Solutions
StepStone Solutions levererar världsledande teknologi för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla personer. Våra globala mjukvarulösningar för rekryteringsstöd och talent management är webbaserade och tillgängliga på många olika språk. Med stöd av våra erfarna medarbetare kan mjukvarulösningarna snabbt och tillförlitligt levereras världen över som en Software-as-a-Service eller en implementerad lösning hos kund för att snabbt ge avkastning på investeringen.

Över 1 600 organisationer i 40 länder använder StepStone Solutions mjukvarulösningar dagligen för att förbättra sitt resultat, bygga effektiva talangstrategier och hjälpa sina medarbetare att få mer effektiva, trivsamma och givande karriärer. StepStone Solutions har verksamhet i 16 länder och ca 450 anställda. Globala kunder är bl.a. Carlson Wagonlit, Deloitte, Deutsche Telekom, Lufthansa, Kruger Products, PUMA ochVirgin Atlantic. I augusti 2010 förvärvade StepStone Solutions MrTed som levererar rekryteringsstöd.

För mer information kontakta:
Kalle Richert
Nordic Marketing Manager
StepStone Solutions
070-85 93 025
kalle.richert@stepstonesolutions.com

För mer information: www.stepstonesolutions.com
Produktinformation: www.stepstonesolutions.com/solutions
Läs vår blogg på: www.stepstonesolutions.com/communitypost
Utvärdera din talent management-strategi: www.talentstrategyassessment.com
Läs vår senaste talent management-rapport www.stepstonesolutions.com/eiu