Lumesse AB

StepStone Solutions levererar ett nytt rekord kvartal och slutfört förvärv av MrTed i Q3 2010

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2010 08:35 CEST

• 51 nya kunder i 13 länder världen över

StepStone Solutions, en globalt ledande leverantör av Software-as-a-Service (SaaS) för talent management lösningar och rekryteringsstöd, ökade inkomsterna i tredje kvartalet under perioden juli till september 2010. Företaget har också framgångsrikt slutfört förvärvet av MrTed, en europeisk ledande leverantör av rekryteringsstöd. Detta ökar både StepStone Solutions globala marknadsandelar och framtida intäkter och resultatutveckling. Den organiska tillväxten (exklusive förvärvet av MrTed) var 31 % jämfört med motsvarande period 2009.

“Efterfrågan på våra rekryteringsstöd och mjukvarulösningar för talent management ökar på samtliga marknader då allt fler företag inser värdet av att hitta, behålla och utveckla medarbetare för fortsatt återhämtning och framtida tillväxt”, säger Matthew Parker, CEO, StepStone Solutions. ”Förvärvet av MrTed ger oss ytterligare möjligheter att kunna möta behov och önskemål hos krävande kunder med produkten MrTedTalentLink, som erbjuder en flexibel och ett mycket anpassningsbart app-baserat användargränssnitt kombinerat med funktionalitet som företagen behöver. Under tredje kvartalet har vi utbildat våra säljare och konsulter om både företagens produkter och detta har redan nu skapat nya affärer.”

Intäkterna ökade med 31 % jämfört med motsvarande period 2009 och 9 % jämfört med andra kvartalet 2010. Resultatet ökade också avsevärt genom stark tillväxt och effektiv kostnadskontroll. Tillväxten bestådd av 51 nya kunder i 13 länder, inklusive USA, Storbritannien, Kina, Singapore, Hong Kong och länder runtom i Europa.

Nya kunder under det tredje kvartalet bestådd bland annat av USA-baserade McKee Foods, spanska matföretaget Campofrio, Asien-Stillahavsområdetbaserade komponentleverantören Oclaro, kemiföretaget Yara, Köpenhamns Metro, svenska Apoteksgruppen och franska återförsäljaren Redcats. Dessutom har över 100 befintliga kunder ökat sitt samarbete med StepStone Solutions genom att köpa ytterligare produkter eller moduler av StepStone Solutions lösningar för Total Talent Management Solution. StepStone Solutions erbjuder nu mjukvarulösningar för rekryteringsstöd och talent management till över 1 600 organisationer runtom i världen.

Om StepStone Solutions
StepStone Solutions levererar världsledande teknologi för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla personer. Våra globala mjukvarulösningar för rekryteringsstöd och talent management är webbaserade och tillgängliga på många olika språk. Med stöd av våra erfarna medarbetare kan mjukvarulösningarna snabbt och tillförlitligt levereras världen över som en Software-as-a-Service eller en implementerad lösning hos kund för att snabbt ge avkastning på investeringen.

Över 1 600 organisationer i 50 länder använder StepStone Solutions mjukvarulösningar dagligen för att förbättra sitt resultat, bygga effektiva talangstrategier och hjälpa sina medarbetare att få mer effektiva, trivsamma och givande karriärer. StepStone Solutions har verksamhet i 16 länder och ca 550 anställda. Globala kunder är bl.a. Carlson Wagonlit, Deloitte, Deutsche Telekom, Lufthansa, Kruger Products, PUMA och Virgin Atlantic. I augusti 2010 förvärvade StepStone Solutions MrTed som levererar rekryteringsstöd.

För mer information kontakta:
Kalle Richert
Nordic Marketing Manager
StepStone Solutions
070-85 93 025
kalle.richert@stepstonesolutions.com

För mer information: www.stepstonesolutions.se
Produktinformation: www.stepstonesolutions.com/solutions
Läs vår blogg på: www.stepstonesolutions.com/communitypost
Utvärdera din talent management-strategi: www.talentstrategyassessment.com
Läs vår senaste talent management-rapport www.stepstonesolutions.com/eiu