Lumesse AB

StepStone Solutions levererar rekordstark tillväxt under 2010 och siktar på fortsatt global expansion under 2011

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 15:44 CET

StepStone Solutions, en globalt ledande leverantör av lösningar för talent management, levererade en rekordstark tillväxt under 2010 med en mycket hög kundretention och ett stort antal nya kunder. Den totala omsättningstillväxten var 30 % och antalet nya kunder 220, varav 130 valde lösningar för storföretag. 2010 var en viktig milstolpe för StepStone Solutions då företaget blev en självständig leverantör av mjukvarulösningar efter ett management buy-out som finansierades av HgCapital samt förvärvade den europeiska konkurrenten MrTed. StepStone Solutions levererade ett starkt Q4 2010 med en organisk tillväxtsökning på nästan 35 % jämfört med Q4 2009 och en total tillväxt på nästan 50 %, inklusive uppköpet av.

David Nouveau, VD för StepStone Solutions i Sverige, säger: ”Vi har sett en stark tillväxt i alla regioner, särskilt i våra snabbväxande verksamheter i Asien och Nordamerika samt inom segmentet storföretag. Vi håller just nu på med ett stort antal globala implementeringar vilket vi är väldigt nöjda med. Under 2011 förväntar vi att försäljningstakten kommer att öka då vi ser ett växande intresse på marknaden för våra lösningar för talent management.”

”Allt fler globala företag och organisationer har insett hur vi kan hjälpa dem att leverera globala talangstrategier som stödjer lokala affärsbehov”, fortsätter David Nouveau. ”Vi ser mycket positivt på 2011 och ser framemot ett fortsatt framgångsrikt år”.

Bland många höjdpunkter för StepStone Solutions utmärker sig två stycken. Förvärvet av den europeiska konkurrenten MrTed som levererade rekryteringsstöd vilket ökade antalet kunder och utvidgade den befintliga produktportföljen samt möjligheterna att leverera Software-as-a-Service. Därtill utmärkelsen som StepStone Solutions fick i undersökningen om kundnöjdhet som genomfördes av det oberoende analyshuset Bersin & Associates.

Om StepStone Solutions

StepStone Solutions levererar världsledande teknologi för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla personer. Våra globala mjukvarulösningar för rekryteringsstöd och talent management är webbaserade och tillgängliga på många olika språk. Med stöd av våra erfarna medarbetare kan mjukvarulösningarna snabbt och tillförlitligt levereras världen över som en Software-as-a-Service eller en implementerad lösning hos kund för att snabbt ge avkastning på investeringen.

Över 1 600 organisationer i 50 länder använder StepStone Solutions mjukvarulösningar dagligen för att förbättra sitt resultat, bygga effektiva talangstrategier och hjälpa sina medarbetare att få mer effektiva, trivsamma och givande karriärer. StepStone Solutions har verksamhet i 16 länder och ca 550 anställda. Globala kunder är bl.a. Alibaba, Bank of China International, Carlson Wagonlit, France Telecom, Deloitte, Deutsche Telekom, Grupo Azucarero Mexico, Heineken, Huawei, Lufthansa, Merck, PUMA och Virgin Atlantic.

För mer information kontakta:

Kalle Richert
Nordic Marketing Manager