Lumesse AB

StepStone Solutions uppgraderar branschens första online utvärderingsverktyg för performance management med franska, tyska och holländska

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2010 11:09 CET

• Flerspråkligt utvärderingsverktyg som bedömer hur performance management påverkar en organisation och identifierar viktiga åtgärdsområden

StepStone Solutions, en globalt ledande leverantör av mjukvarulösningar för talent management, meddelar idag att det kostnadsfria utvärderingsverktyget för performance management finns nu även på franska, tyska och holländska. Utvärderingsverktyget finns tillgängligt på StepStone Solutions hemsida.

www.stepstonesolutions.com/impact-tools/fr

www.stepstonesolutions.com/impact-tools/de

www.stepstonesolutions.com/impact-tools/nl

Utvärderingsverktyget kan hjälpa företag att snabbt bedöma hur deras performance management-processer fungerar. Det nya verktyget finns sedan tidigare även tillgängligt på engelska: www.stepstonesolutions.com/impact-tools.

Organisationer som använder utvärderingsverktyget får ett personligt resultatkort med information för att utvärdera hur sin organisation står sig gentemot övergripande resultatmål. Respondenten får även tillgång till en detaljerad nedladdningsbar rapport som hjälper till att omsätta resultatet i handlingar. Det nya utvärderingsverktyget bygger på framgången för StepStones Solutions banbrytande utvärderingsverktyg för talent management, Talent Strategy Assessment, som har använts av mer än 1 000 företag världen över sedan lanseringen i mitten av 2009.

”Lanseringen av de nya språken för utvärderingsverktyg, och det kommer flera, tydliggör vår globala närvaro och styrka som leverantör. Få, om någon, leverantör kan matcha vår förmåga att erbjuda mjukvarulösningar för talent management över hela världen på mer än 30 olika språk”, säger David Nouveau, VD, StepStone Solutions Sverige.

“Forskning visar att en effektiv performance management-process kan direkt förbättra slutresultatet”, fortsätter David Nouveau. “Men det är inte alltid lätt att säga vilken del av verksamheten du bör fokusera på för att få den största effekten samt vilka faktorer som du bör använda för att påvisa och mäta effektiviteten. Utvärderingsverktyget för performance management ger HR en objektiv utvärdering av dessa områden som stödjer och hjälper till att förbättra processen för resultatutvärdering.”

Det personliga resultatkortet innehåller sex nyckeltal, bl.a. för ledarskap och mål, som hjälper företag att identifiera vilka områden som bör övervakas, utvärderas och förbättras för att ytterligare påverka slutresultatet. Utvärderingsverktyget för performance management är en del av en omfattande och växande samling av webbaserade undersökningsverktyg på StepStone Solutions hemsida www.stepstonesolutions.com.

Om StepStone Solutions
StepStone hjälper organisationer att förbättra medarbetarnas prestationer, bygga och utveckla globala talangpooler samt hjälpa kandidater att hitta nya matchande arbeten.  Över hela världen använder tusentals organisationer dagligen StepStones produkter för att förbättra sina resultat och talangutvecklingsstrategier samtidigt som miljoner av kandidater använder StepStones service för att förbättra sina karriärer. StepStone levererar teknologi och tjänster för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla personer.

StepStone Solutions erbjuder ett komplett utbud av mjukvarulösningar för Total Talent Management. StepStones webbaserade (SaaS) mjukvara och service gör det möjligt för organisationer att implementera effektiva processer, inklusive; attrahera och anställa, talent management, performance management, compensation management, skills & competency management, karriär- och successionsplanering samt utbildningshantering.

StepStone är ett helägt dotterbolag till det tyska mediebolaget Axel Springer AG. I slutet av december 2009  använde mer än 1 400 organisationer, inklusive några av världens ledande företag, StepStones mjukvara och tjänster. StepStone har verksamhet i 17 länder och ca 800 anställda. Globala kunder är bl.a. Aviva, Deloitte, TeliaSonera, Lufthansa, McDonald’s, Puma, SCA, Telefonica, ThyssenKrupp och Volkswagen.

För mer information kontakta:
Kalle Richert
StepStone Solutions